| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
jeg bruker gulerot og eple, å en gele til kakelakker kjøpt fra DK eller no.
men hørt at man kan bruke kattemat å, men så er kalsium eller no giftig for kakelakkene :S så jeg lurte på om jeg kan gå å kjøpe katte mat på vanelig butikk å bruke det ? uten at det skader mine kakelakker. jeg har 5 arter som skal ha mat, så vill gjerne ha kattemat å ha oppi der sån at de har noe å spise hele tiden om de vill ![]() å vor ville dere lakt kattematen ? inni eggkartongene, eller utafor kartongene sån at de må labe for å spise ? skal jeg bare la foret lige ret på bakken, eller er det best å ha en boks å ha maten oppi ? eller er det en spesiell kattemat man må bruke ? vilken anbefaler dere ? fra en matbutikk alså, dyrebutikk blir for dyrt :S
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Stockholm
|
Gulerøtter er det beste!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Jeg har knust kattemat i bunn. Så gir jeg de gulerøtter i tillegg.
I går ga jeg de to cherrytomater i en liten boks. de var helt borte i dag. hehe Så det var nok populært. All slags grønnsak og frukt rester gir jeg de. Og de yngler da som bare det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Jeg gir tørr kattungemat til mine. De har den i et lite skål som jeg fyller hver annen dag. I tillegg gir jeg dem gulerøtter og av og til agurk og squash (noe som har væske så de ikke tørster).
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
ja for det er det jeg tenker på, å ha katte mat som de har i buret 24/7 å gji de gullerøtter når det trengs.
men tenkte på er katte mat giftig for kakelakker ? sia det fines jo mange forskjelige så lurte på om det var et spes merke dere kjøper ?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: I Kristiansund igjen for ett års tid..
Alder: 29
|
Vær obs på at den gelè'en du har kjøpt kan inneholde kalsium..Det gjør den nok om det er for å fore opp kakkiser til bruk som reptil-fòr..
Når det er sagt så funker følgende helt topp her hos meg: Bunnsubstrat av ca 50-50 havregryn og kattemat (tørrfòr) Eggkartonger og do-ruller som gjemmeplasser. Appelsin som fòr og fuktighet.. Skjær appelsinen opp i båter med skallet og det hele, og sett det nedi boksen.. Gjerne suppler med litt gulrøtter
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
jeg kjøpte no kakelakker av en her på forumet, å jeg fikk gele med på kjøpet
![]() dette er hvit og rød gele. de vill da ikke dø av det når det er beregnet for kakelakker ?
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Kylling/hønsefor som kjøpes på felleskjøpet vil jeg si er det beste å fore alle fordyra med.
Så gulrot skåret i skiver,,da blir dem fornøyde skal du se
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
men tilbake til kattematen, er den jeg er mest intresert i, for jeg vill ha katte mat oppi til de konstant sån de kan spise hele tiden å gji de gulerøtter for å holde fukten oppi i dyrene
![]() så, kan jeg bruke all slaks kate før ? alså tør for? eller kan det vere kalsium i kattemat å ?
|
![]() |
| Emner |
| kakerlakker |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Dubai Kakerlakker | Geb | Andre insekter | 3 | 17-02-2008 13:05 |
| kakerlakker som for vs siriss | Heidibeidi | Taranteller | 6 | 22-12-2007 20:52 |
| Kakerlakker! krise! | lazor | Andre insekter | 6 | 23-10-2007 07:48 |
| Avl av kakerlakker | Chixz | Fôrdyr | 2 | 30-12-2005 12:27 |
| kakerlakker | straymond | Fôrdyr | 2 | 02-02-2005 01:28 |