| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Ca midt i :P
|
Den forrige eier til min skjeggis gav han kinakål siden det er mye mer næring i det hvite enn i selveste salaten, så jeg gir han det.. å han spiser det. Men han spiser det ikke når det er helt ferskt, det må ha ligget inne i terrariet hannes i en dag før han rører det. Dette har ikke noe å si det eller?
han får kakkerlakker utenom, noe som deffinitivt er hans favoritt, han spiser så mye at man lurer litt på hvor han gjør av maten..hehe Er det noen andre som har vært borti dette med kinakål eller salater rent generellt til disse dyra?
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
Vår Skjeggis spiser så og si alt.
Han elsker Crispi salat, Alf Alfa, Spinat og vel.. generelt alt som er grøntfor. Om vi legger det i skålen hans, tar det noen minutter før han tar turen bort for å smake, men om vi vifter litt foran han, kaster han seg over maten med én gang. Nå har vår skjeggis alltis spist alt med stor apetitt da, fra levende sirisser til frysetørrede og tørrfor, til absolutt alt av frukt og grønt. Men, prøv å vift litt foran han med salaten, så angriper han nok sikkert!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Ca midt i :P
|
OK
takk takk for tipset skal forsøke det.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hønefoss.. Også kalt Chicken falls:D
Alder: 22
|
Jeg forer mine Skjeggiser med squash og ruccola salat.. De digger det
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Det viktigste er å fôre variert kost! Her i huset går det mer på farger synes det som - spesielt hannen min er glad i sterke farger, helst rødt.. og det spises aller helst tidlig på dagen når det er ferskt..
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| kinakål, Skjeggagam |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|