| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2008
|
Hei
![]() Går det ann å fôre slanger med annet fôr enn mus og rotter? Jeg er veldig glad i alle slags dyr, så jeg har egentlig ikke så veldig lyst til å fôre slangen med hele dyr.. Hvis dere skjønner? Jeg har ikke slange, men dette er noe jeg har lurt på lenge. Tusen takk for svar. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
En kan fore slanger med en kjøttbit, feks oksehjerte, kyllingfilet eller tilsvarende, men de fleste vi ikke akseptere det og det med god grunn. En kjøttbit inneholder null kalsium som den trenger for beinbygging samt mangler mange vitaminer som en kjøttbit ikke inneholder. kalsiumet og godstoffene den trenger er i skjelettet til byttedyret som fordøyes helt og opptas av slangen.
Derfor mater en med "annet enn hele dyr" over tid vil slangen dø av mangelsykdommer, og det nytter ikke og tilsette vitaminene da disse ødelegger maten, og klabber seg og gjør det slimete og unaturlig som resulterer i matnekt. Da må en tvangsmate og det stresser dyret noe forferdelig og kan skade det vis det gjøres feil. Vis det er ett problem og mate med hele dyr, vil jeg heller anbefale att du kikker mer på helt andre arter dyr |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
signerer gobblin.
Jeg syns heller ikke det var noe særlig å mate slangen med mus og rotter, men de er døde fra før og du venner deg til deg. Jeg hadde både levende rotter som kjæledyr, samtidig som jeg fora med døde, frosne mus. Ekkelt i starten da ![]() men klarer du det ikke, bør du finne deg en annen type dyr hva med geckoer? de spiser jo sirisser osv.
|
![]() |
| Emner |
| fóre, slanger |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Fore med meitemark? | Tarantell? | Taranteller | 13 | 04-09-2008 14:03 |
| Fore kornsnok, i eller utenfor terra | Olliw | Småprat | 51 | 26-11-2007 11:36 |
| Egg og annet | mattis92 | Pinnedyr | 6 | 07-09-2007 15:34 |
| fore med maggots | Miroxx | Taranteller | 25 | 13-06-2007 09:22 |
| Fore leoer på bare Rosenbillelarver? | Leopard_G | Fôrdyr | 8 | 30-07-2006 20:25 |