| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
Heisann. Noen som har peiling på hvor man kan få kjøpt eller skaffet slike eggekartonger som er på videoen under.
Har tenkt å starte en stor B. Dubia koloni så det hadde vært greit med noen slike. YouTube - roach colony
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Kommer litt an på hvor mange du trenger... Om du trenger fire stk, snakk med familien. Om man kjøper et brett med egg, får man to sånne.
Ellers, hør med hoteller/restauranter om du kan få dem, de kaster de som oftest uansett, og har ganske høyt forbruk... Om du skal ha grisemange, ring Prior(nortura?) og spør om du får kjøpe noen
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
De selger vel ikke slike på vanlige butikker? Har bare sett de vanlige kartongene med 6-12 egg, jeg. Hoteller/restauranter er gjerne ikke så dumt.
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
En del dagligvarebutikker selger også egg på brett, vet obs gjør dette blant annet.
På hotellet jeg jobbet, kastet vi to-fem sånne brett om dagen, og det var et lite hotell Er nok en god del mer på sentrumshotellene.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Aah... Herli! Da blir det obs eller nærmeste hotell, takker for gode svar!
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Enklere og ta en tur på felleskjøpet og handle løse, med mindre du er sulten og trenger innholdet og.
selger det meste som en gård trenger, untatt bonden, bondekjerringen og husdyr. Mens du er igang og handler der kan du kjøpe hønsefor/kylling/grisefor i 25 kg sekker og for rundt 100 lappen(du må gi de tilskudd og selvsagt) FK butikken i Bergen Felleskjøpet Agri Adresse: Vågsgaten 22, 5161 Laksevåg Tlf: 55 94 32 20 Fax: 55 94 32 35 Åpningstider: Mandag - Fredag 0800 - 1700, Lørdag 1000 - 1400 Verksted: Mandag - fredag 07.00 - 1600 Sist endret av Gobblin; 30-06-2008 kl 03:21. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Jeg får mine fra en lokal grønnsaksbutikk, er bare glad for og bli kvitt søppelet....
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Jeg tar tråden litt videre og spør: Hvor får jeg tak i slike "plastvegger?"
I diverse utenlandske caresheets når det gjelder hold av kakerlakker anbefaler eggebrett av plast. De gir samme store overflaten, men blir ikke fuktig og slår seg ikke. Har noen sett dette i Norge i det hele tatt?
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Sitat:
Har sett disse brukes jeg og, men ikke funnet noen i skandinavia som bruker slikt. tror det er ett utenlansk fenomen der engangsemballasje har blitt ett stort problem. personlig har jeg bare økt luftingen, og pappen forblir tørr, når de er dritten og ekkel er det bare og kaste og bytte |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| får, hvor, jeg, pappvegger, slike, tak |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" | Chibi | Fotoforum | 4 | 05-11-2008 18:28 |
| "Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana" | bendick2112 | Reisebrev | 12 | 24-04-2008 13:54 |
| Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" | NFredrik | Media | 32 | 06-04-2008 15:17 |
| Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 09-03-2008 10:18 |
| noen tips om hvordan "fange" min tella? | Juliette | Taranteller | 17 | 03-02-2008 18:59 |