| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack (1) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
|
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: sandefjord
|
halla jeg har 3 avel mus, kom akkurat opp også så jeg atte musene mine hadde drept den ene jenta
wtf hvorfor gjør de det? det var 2 jenter og 1 gutt .kan det var atte den ene jenta ville ha gutten for seg sell?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Nei, det høres lite sannsynlig ut at jenta vil ha gutten for seg selv. Flere ting kan ha skjedd:
- Du hadde egentlig to hanner, og den ene har drept den andre. - Den ene kan ha dødd av seg selv, og de andre har spist på den etter at den har dødd. For å minimere sjansen for kannibalisme blant mus så er det viktig å gi dem litt proteiner i kosten (f.eks litt kattemat), og holde kun én hann pr flokk med hunner
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
det var 2 jenter den ene gutten har joh giga baller
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
hmmm jah liten slass er noe de har ...skal ned på dyrebutikke i dag og se på muse bur
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Selvom de er fordyr skal de ha det akkurat like bra som vanlige kjæledyr mus..
kjøp stort og romslig bur til dem. mange varme og koselige sovehus, håndter dem og kos med dem. Gi dem skikkelig mat og stell. rent vann hver dag osv. Syke mus lever ikke lenge og vil heller ikke gi deg for til slangen din
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Hvorfor er mitt innlegg slettet fra tråden her?
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
En annen grund til at de kan drepe hverandre er, at de ikke får nokk mat. De har jo ikke direkte følelser for hverandre, så kanibalisme er ganske normalt viss de ikke får mat!
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Limbo
Alder: 24
|
Mulig den ene har død av naturlige årsaker og at de andre spiser den opp for å passe på resten av "hiet".
Dødt tiltrekker seg rovdyr og gjør det generelt skittent Hørt at rotter kan gjøre dette, så tenker andre gnagere kan gjøre det samme
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
Mus kan drepe hverandre om de ikke går over ens.
Jeg vet av egen erfaring at dem kan drepe og spise unger om dem ikke får nokk protteiner. Afrikanske pygme mus eller (killer mus ) som jeg kaller de er helt syke på mord og kanibalisme. Om dem går for trangt eller ar for lite huler, klikker de for dem og en mus kan slakte en voksen koloni, og derretter, (dette er de sykeste) spiser den hjernen på sine nydrepte kamerater.
|
![]() |
| Emner |
| dreper, mine, musene, varandres |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/fordyr/6887-musene-mine-dreper-varandre-s.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Er mus kannibaler? - NybaktMamma - Møteplassen | This thread | Pingback | 12-11-2008 23:06 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mine dyr | Skorpion75 | Andre øgler | 15 | 01-07-2008 21:06 |
| Mine Dyr | pink toe ruls!!!! | Medlemmene | 11 | 02-06-2008 01:42 |
| Fryseboks dreper parasitter? | Tha_Iguana | Småprat | 11 | 18-02-2007 22:27 |
| WoW! kul video av Tegu som dreper en rotte :D | Crispy | Filmsnutter | 19 | 14-09-2006 19:59 |
| Kneler som dreper en kolibri | anitarus | Knelere | 15 | 07-07-2006 07:57 |