| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
har lest at none som har prøvd å avle på melormer ikke har fåt det til.
har selv prøvd 1 gang å det bled mislyka jeg hadde noen melormer som bare bled biller, var ikke meninga de skulle bli biller, men lagde et terra til de som bled biller, jeg har halve med sand å halve med torv, har havregryn oppå sanda, å det er jo tørt å hat barkbiter som er runnet ute som skjulesteder å fort de med gulerøtter.var noen knelere oppi hos billene xD så leite under barken så ser jeg det kræler med melormer :O det var helt vilt :S bled nesten red før jeg forsto det var melormer ( trode det var midd av de hvite :S)jeg hadde ca 10 biller å ut av det komm det X antal med melormer :O så når man skal avle på melormer husk å ha tør torv å fukt en gang i blant som billene kan drikke ![]() dette var sjikelig gøy bilder kommer av terra å ormene om jeg får tat bilde av de små ![]() vet ikke å lenge de har vert der, men en stund vertfal, 1 - 2 måner kansje.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
de er i et sån shoote glas som man kjøper på butikker.
bare disse fant jeg i en halv shoote glass med torv og sand. ![]() å her med en voksen melorm, som jeg å fant oppi der, tror kansje det er en melorm jeg bare har hevet oppi der for en stund siden ![]() ![]() åså bilde av buret/terraet jeg har de i, får ikke gode bilde ved lang avstand? (bruker mob) ![]() her kan dere nok se noen melormer som kryper inni der, ser 1 veldig tydelig. ![]() det var det ![]() å de melormene jeg fant var sikkert bare 5% av det som er :O jeg finer de i både sand å torva :O det kryr som bare det oppi der så nå blir det avling av melormer her ass ![]() noen andre som har fåt til å avle på melormer ?
|
|
|
#3 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Heisann!
Er du sikker på at du ikke mener zophobas? Hvor lang er den "ormen" på bildet? Mvh Robin
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
Vi har også fått til å avle melorm, syns igrunn det ikke var så hardt. Som "substrat" bruker vi bare mel, havegryn og sikkert noe mer gut-load stuff. (Xull som holder følge med på detta her.
Vi fikk rundt 25-30 biller, som tilslutt døde.. vi trodde ikke det hadde skjedd noe, men da vi begynte å grumse rundt i bunnen, så så vi masse baby-melorm. I grunn litt søte. (sånn som alle "mini-versjoner" av dyr og ting er. xD ) Men, nå syns jeg de har vært mini-små lenge nok. Ser liksom ikke helt hvordan vi kan tjene på å avle selv. De billene vi ofret som foreldre, har jo bare blitt erstattet med nye bebiser. Nå har jeg ikke peiling på hvor mye bebiser det er, da, ettersom det er umulig å telle. Hvor mange egg/unger får en bille? Og er det normalt at de vokser så jæskla sakte? >_< De har jo vært hårstrå-små i snart to måneder.
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
men det er melorm det er jeg 100% sikker på jeg har fåt biller ut av både melormer og zophobas så ser at det er en stor størelse forskjel ![]() melormen så litt stor ut på bilde har ikke verdens største hender xD
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
kan huske å lest en plas å vor mange egg de leger fra de blir bille til de dør, men har glemt det, huff ass, kan ikke huske på allt xD ja jeg tror nok det tar lit tid for å få de voksne ja :S
men har nå tenkt å kjøpe en boks på clas olson eller eoropris å så få mange biller som jeg skal ha oppi der, å prøve å ha biller oppi der hele tiden sån at jeg både har beby ormer å voksne ormer ![]() vor lang tid tar det fra beby orm til voksen orm?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
|
Funker helt fett og drive avl på disse i havregryn og mel, har selv prøvd dette med stor suksess, men fant fort ut at jeg ikke hadde behovet for så små for-dyr.
En ting: Ikke for og være pirkete, men det går ann og bruke 1min ekstra og slenge det mann skriver inn i en stavekontroll slik at de groveste feilene blir luket ut. Er til tider veldig irriterende og frustrerende og lese når hvert andre ord er stavet feil. Prøv også og bruk punktum litt oftere gjør det mye lettere og lese.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
har mozilla nå, men den står på engelsk :S vordan får jeg den norsk? er ikke no god i data så harke peiling
får jeg sotte den på norsk så er det jo sån retting i mozilla
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
|
Er ikke sikker på hvordan man gjør det sånn, men en mulighet er og laste ned Open Office, det er et gratis skriveprogram lignende Microsoft Office som også har en innebygd skrive kontroll.
Etter du er ferdig med og skrive innlegget så gjør du følgende: 1. Merk hele teksten ved og dra over det med musen slik at alt blir blått. 2. Gjør en av følgende ting: - Høyreklikk med musa og velg "Kopier", gå i Open Office og høyreklikker og velger "Lim Inn"
- Når alt er merket blått trykker du CTRL+C, gå i Open Office og trykke CTRL+V. 3. Vis du da har valgt Norsk språk i Open Office så vil du få røde streker under det som er feil helt likt som det er i Word. http://www.openoffice.org/
|
|
|
#10 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Her står det hvordan du laster ned ekstra "ord bøker" og hvordan du aktiverer de. Jeg trodde kanskje du mente zophobas, da de kan være litt vrange å avle. Melormer har jeg egentlig aldri gjort en innsats for å få til å avle, det går av seg selv. Frokostblanding og husdyr for bruker jeg, funker som juling. Gir den en liten stripe med gulerot når jeg orker, eller har skrellet litt for mye til kakerlakkene. Mvh robin
Who here has telekinesis? Raise my hand! Sist endret av _Nagash_; 10-04-2008 kl 12:50. |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| avle, klarte, melormer |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvordan du selv kan avle opp ”Zophobas” larver! | Varanen69 | Fôrdyr - Hva mater vi med | 12 | 21-05-2011 23:37 |
| Avle sirisser? | baggis | Fôrdyr | 9 | 02-03-2009 18:18 |
| Avle på Zophobas | leo77 | Fôrdyr | 3 | 29-02-2008 14:00 |
| avle kneler..hjelp | christin900 | Knelere | 16 | 03-02-2008 02:13 |
| Tassen klarte seg og har mottat navn! | Chibi | Snoker | 6 | 13-03-2007 23:16 |