| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
hei, jeg har ca 200 dødningshode kakelakker, er vist de falske dødningene, men har hat de en god stun nå, er vell kansje 1-2 måner ca er ikke sikker, men sjulesdeder har de å mat får de å alle lever enda
utenom de som er blit til for seff har opplevd at ei har sluppet en kokong eller hva det kales, men de skal jo føde levede.å har hørt at hoene ikke har vinger, men den som slap de eggene hade vinger? eller skal hoene ha vinger de å? men jeg vill gjerne ha kakelakker som avler sykt raskt, raskest mulig hels, vet dere om noen kakkelaker som avler å vokser fort så skriv det her
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
Vare en tråd som handla om akkurat det med kukong greiene for noen dager siden.... så bare å lete litt!
Avler raskt...... Folk som har rimelig store kolonier med Dubia har ofte så mange at de må selge unna!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2004
|
er ikke de fra meg? hunnene har mørkere vinger, hannene lysere, de skal avle synsikt,da jeg bruker de mye som for har jeg masse overskud heletiden.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Du må bare vente til den kommer i gang. Alle kakkerlakk kulturer på komme i gang først. Har du 200 individer nå, så har du ko litt å fore med frem til det kommer smått. Pass på å la voksne hunner, og noen voksne hanner igjen. Omtrendt 3-5 hunner på 1 han.
Mvh robin
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
sette de i forskjelige boksr? at jeg har 3 hoer å 1 hann i en boks liksom?
|
|
|
|
#6 |
|
Caffeinism
Admin
|
Nei, var ikke riktig det jeg mente.
Hvis du for eksempel har 20 hunner, bør du ha minimum 4-7 hanner der. Det er et tips til kjønnsbalanse i kulturen din. F.eks 20 hanner og 10 hunner er ingen god ide, da det er hunner som føder barn, og hannene gjør mer enn gjerne sin plikt hos flere enn 1 hun. Bruk hanner som fôr, fremfor hunner, men la det være igjen nok til at det blir flere kakkerlakker der. Mvh robin
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vest Agder
Alder: 40
|
Sitat:
Sjekk forøvrig denne linken SPECKLED FEEDER ROACHES Mvh, Vegard
Mvh Vegard Sist endret av Fattail; 08-03-2008 kl 09:51. Begrunnelse: La inn link |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
har vell 4 voksne hanner å 2 voksne huer :S så får ta ut 3 av hannene da
![]() det gjør vell ikke om huene er i sammen med de andre kakelakkene? eller vil de bli streset å slipe kokongen? Fattail: er en jeg skule få noen kakelakker som avlet raskt, å det er nok den arten du nevner men vis han ikke ringer etter en stun så tar jeg nok kontakt
|
|
|
#9 | |
|
Caffeinism
Admin
|
Sitat:
Bruk helst en sekundær fôrkilde til denne har fått kommet seg litt i gang.mvh Robin
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Bruk helst en sekundær fôrkilde til denne har fått kommet seg litt i gang.
det skjønte jeg ikke helt ass mener du sekunder her eller?kan du forklare meg det hehe
|
![]() |
| Emner |
| avler, kakkis, meget, raskt, som |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hvor mye på en kakkis spiser en tella ? | Kris10an94 | Taranteller | 10 | 16-05-2008 14:14 |
| hvordan avler dere sirisser? | tijoka | Andre insekter | 7 | 05-01-2008 02:16 |
| Raskt spørsmål om alergi | Phobos | Øgler | 7 | 14-08-2007 15:11 |
| Uv lys Svar raskt pleas | Skilpadder | 14 | 07-07-2007 13:36 | |
| Er det noen som avler på leo gekko? | misspower | Gekkoer | 0 | 09-03-2007 23:23 |