"
Gammel 06-03-2008, 16:45   #1
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647
Standard Fryse sirisser selv

Hei igjen pøbler!

Jeg har startet en tråd på Repti.net som jeg syns er greit å dele her inne også..

Repti.net / Reptile forum / Fryse Sirisser selv?

Hvis dere har noe å tilføye på dette, så skriv i vei da jeg gjerne vil vite om det kan være noe negativt med dette prosjektet..
Gibbs er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 06-03-2008, 17:07   #2
Reptilfreak

Gobblin sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 621
Standard

Howdy

Og fryse sirisser går egentlig greit nok det, men man må bruke litt godt med papir så den tar ut noe av fuktigheten i fryseposen, og funker vis dyrene vil ha det, med litt dingling og fikling så tar de somregel tilslutt, men kan bli litt slit i lengden og fore med, men en får jo de exo-terra skålene som vibrerer.Andre blånekter og ete av slikt derimot. er best og ta sirissene ut av posen og tine de på avispapir eller tørkepapir, ellers kan de bli liggende og tine i en illeluktende gugge og gjennomfukte de. Og det gjør de meget lite appetittlig. frysing i porsjonspakker er greiest.

Men det som du nevner med xl sirisser att de kreperer for deg er ikke så unormalt, de som en kjøper i xl vet man aldri hvor gammel de er og kreperer av naturlig alder i hopetall, kjøp heller m eller l størrelse og du vil se livstiden blir lengre

Bon apetitt

Sist endret av Gobblin; 06-03-2008 kl 17:09.
Gobblin er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 06-03-2008, 17:20   #3
Reptilfreak

rioth sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 629
Standard

Så sinnsykt fett Gibbs! Har tenkt på det samme selv, men alltid vært i tvil på om det hadde kommet til å funke eller ikke. Har forsåvidt akkurat det samme problemet som deg her så hadde vært kult om det funker!

Gobblin: Med frysepose mener du at vi bare tar en vanlig gjennomsiktig plast-brødpose, og slenger noen sirisser oppi der og fryser ned? Sammens med papir for å fjerne fukt?

Kjempe spennende!

- rioth
rioth er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-03-2008, 17:25   #4
Reptilfreak

Gobblin sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 621
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av rioth Vis post

Gobblin: Med frysepose mener du at vi bare tar en vanlig gjennomsiktig plast-brødpose, og slenger noen sirisser oppi der og fryser ned? Sammens med papir for å fjerne fukt?

Kjempe spennende!

- rioth
you got it!! Eller en kan egentlig bruke vilke poser man vil, men de funker fint. og fryse så mye som dyrene eter i en porsjon funker best, så tar man ut og tiner på feks tørkepapir.
Gobblin er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-03-2008, 17:28   #5
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647
Standard

Bra tips!
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-03-2008, 15:20   #6
Reptilfreak

rioth sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 629
Standard

Da har jeg fått testet ut frysemetoden og etter et noe skeptisk blikk fra Jericho, så gikk det rett ned!! Helt klart mye billigere da man slipper at sirissene dør av alderdom før de får sjangsen til å bli mat.

- Til de av dere som skal teste dette vil jeg ambefale å ha sirissene på en streng diett av sunn mat og vitaminer i minst en uke før dere fryser de ned. Da vet dere med ganske stor sikkerhet at de er næringsrike og friske.

Mvh
rioth
rioth er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-03-2008, 15:57   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 212
Standard

Veldig interessant ide. Det hørtes ut som noe som er verdt å prøve i alle fall! Sirisser
har ikke en tendense til å leve så lenge lenge og dette er en måte å forhindre tap på.
tommy_tarantula er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-03-2008, 18:04   #8
Reptilfreak

Nero sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Woah!
At ikke et geni som meg har tenkt på dette før

Geinalt Gibbs! Hadde jeg visst dette før hadde jeg spart mange sirisser. Uansett om mine får care 24/7 så dør dem relativt fort. Raskere enn mitt forbruk noen ganger. Så har man jo alltids for, om man kommer ut for en matkrise ellernoe.

Skal testes etter en ukes tid, da skal sirissene min tvangfores
Svar med sitat
Gammel 23-07-2008, 03:04   #9
Reptilfreak

le_sommelier sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 13
Standard

Hei.

Ser dette ikke er et nytt innlegg, men hvordan gikk detter for dere som forsøkte?
le_sommelier er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
fryse, selv, sirisser

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Fange fôr selv? Archj Taranteller 34 01-08-2008 02:44
slanger som har bitt seg selv. gabonviper Boa og pyton 2 13-04-2008 11:45
litt selv promotering :op Obsidion Medlemmene 12 23-03-2007 12:32
spise seg selv... Katrine Snoker 6 07-03-2006 13:08
HEI HER ER LITT OM MEG SELV, VARANEN69.....:-) Varanen69 Medlemmene 1 07-11-2003 01:26

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:40.