| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Hei igjen pøbler!
![]() Jeg har startet en tråd på Repti.net som jeg syns er greit å dele her inne også.. Repti.net / Reptile forum / Fryse Sirisser selv? Hvis dere har noe å tilføye på dette, så skriv i vei da jeg gjerne vil vite om det kan være noe negativt med dette prosjektet.. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Howdy
Og fryse sirisser går egentlig greit nok det, men man må bruke litt godt med papir så den tar ut noe av fuktigheten i fryseposen, og funker vis dyrene vil ha det, med litt dingling og fikling så tar de somregel tilslutt, men kan bli litt slit i lengden og fore med, men en får jo de exo-terra skålene som vibrerer.Andre blånekter og ete av slikt derimot. er best og ta sirissene ut av posen og tine de på avispapir eller tørkepapir, ellers kan de bli liggende og tine i en illeluktende gugge og gjennomfukte de. Og det gjør de meget lite appetittlig. frysing i porsjonspakker er greiest. Men det som du nevner med xl sirisser att de kreperer for deg er ikke så unormalt, de som en kjøper i xl vet man aldri hvor gammel de er og kreperer av naturlig alder i hopetall, kjøp heller m eller l størrelse og du vil se livstiden blir lengre ![]() Bon apetitt Sist endret av Gobblin; 06-03-2008 kl 17:09. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
|
Så sinnsykt fett Gibbs! Har tenkt på det samme selv, men alltid vært i tvil på om det hadde kommet til å funke eller ikke. Har forsåvidt akkurat det samme problemet som deg her så hadde vært kult om det funker!
Gobblin: Med frysepose mener du at vi bare tar en vanlig gjennomsiktig plast-brødpose, og slenger noen sirisser oppi der og fryser ned? Sammens med papir for å fjerne fukt? Kjempe spennende! - rioth |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Bra tips!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
|
Da har jeg fått testet ut frysemetoden og etter et noe skeptisk blikk fra Jericho, så gikk det rett ned!! Helt klart mye billigere da man slipper at sirissene dør av alderdom før de får sjangsen til å bli mat.
- Til de av dere som skal teste dette vil jeg ambefale å ha sirissene på en streng diett av sunn mat og vitaminer i minst en uke før dere fryser de ned. Da vet dere med ganske stor sikkerhet at de er næringsrike og friske. Mvh rioth |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Woah!
At ikke et geni som meg har tenkt på dette før ![]() Geinalt Gibbs! Hadde jeg visst dette før hadde jeg spart mange sirisser. Uansett om mine får care 24/7 så dør dem relativt fort. Raskere enn mitt forbruk noen ganger. Så har man jo alltids for, om man kommer ut for en matkrise ellernoe. Skal testes etter en ukes tid, da skal sirissene min tvangfores
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
|
Hei.
Ser dette ikke er et nytt innlegg, men hvordan gikk detter for dere som forsøkte? |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| fryse, selv, sirisser |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Fange fôr selv? | Archj | Taranteller | 34 | 01-08-2008 02:44 |
| slanger som har bitt seg selv. | gabonviper | Boa og pyton | 2 | 13-04-2008 11:45 |
| litt selv promotering :op | Obsidion | Medlemmene | 12 | 23-03-2007 12:32 |
| spise seg selv... | Katrine | Snoker | 6 | 07-03-2006 13:08 |
| HEI HER ER LITT OM MEG SELV, VARANEN69.....:-) | Varanen69 | Medlemmene | 1 | 07-11-2003 01:26 |