| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2007
Sted: Grimstad
Alder: 26
|
Hei
Jeg har fått noen vitaminer (zoo med's reptivite, dragon dust fra T-rex og ReptoSol fra TetraFauna) og diverse iguana tørrfor fra T-Rex, men det er utgått dato. Kan dette fremdeles brukes? ![]() Foret går vel kansje bra så lenge det ikke har vært åpent men vitaminer og sånn mister vel kansje effekten? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Norge
|
Har vært borti det der selv mange ganger. Før T-rex ble et 'vanlig' produkt i hyllene på de fleste dyrebutikker, var boksene jeg kjøpte ofte ut av dato..
Når jeg gikk tilbake og klagde viste det seg alltid at alle boksene deres var ut av dato, og det ville ta dem minst to uker å få tak i nye osv. Jeg sørget for å betale kun halv pris eller 1/4, og fore skilpadda med den til sjappa fikk tak i nye vitaminer. Gikk bra det. Men om vitaminene mistet effekten? Tja. Si det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Da prøver jeg tørrforet. Det blir vel ikke spist mye av likevel, men greit å ha viss en skal bort en dag eller to.
Noen andre her som har noe formening om vitaminene, om de kan brukes?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Jeg vet ihvertfall at noen type tabletter mister litt av effekten sin etter tid. Mens andre mister hele effekten. Noen kan også holde seg i mange tiår.
Står det Minst holdbar til...... Eller Siste forbruks dag.... ?
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
det står exp. date.
Så det blir vel den datoen det er holdbart til. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Hmm... Skeptisk... Er ikke sikkert de funker så bra da, eller har mistet litt av effekten sin.
Er ikke sikkert de vil kunne skade dyret, men sikkert ikke så lønnsomt å få i seg "Tomme" Vitaminer. Exp date=Expire date, som igjen=Går ut.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Nei får gi de det som eg vett funke.
Fekk med meg Solar Drops og, til både nattaktive og dagaktive. men de e vel holdbare til de uendlige viss de ikke åpnes da. Takk for svar forresten
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Jeg vil si at vitaminer som har gått ut på dato er bare å kaste..
Våre tre skjeggiser fikk leamus/små kramper i forskjellige lemmer på kroppen fordi at datoen på vitaminboksen hadde gått ut. Vitaminer som har gått ut på dato mister en del av virkningen. Når boksen er uåpnet og gått ut på dato, så har det kanskje ikke så mye å si, men når den da åpnes, så vil jeg tippe at virkningen av vitamine dabber av ganske raskt.. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Alt er uåpnet, men om jeg vil ta sjansen på om de kan gå bra eller ikke, tror jeg ikke.
I og med att hunnen allerede har lagt egg nå to ganger på en måned, og sikkert er gravid igjen, så selvsagt viktig at hun får kalk og vitaminer som faktisk gjør nytten ![]() Men nå har jeg hvertfall spurt, og fått gode svar så takker og bukker for det. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| brukes, dato, det, kan, utgått |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Planter som kan brukes i terrarie | tovang | Terrarier | 5 | 20-09-2010 00:29 |
| kan dette brukes som terrarium? | baggis | Terrarier | 18 | 09-11-2007 16:16 |