| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Lurte litt på hva de forskjellige forer med til sine tarantella`r?
Selv har vi bare brukt Sirrisser, men vet det går ann å bruke kakerlakker, larver, melormer og mye mere. Har du noen ærfaringer med hva som er ekstra bra å fore med så skriv gjerne opp. Eller holder det fint å bare bruke sirrisser.. Tenkte å prøve noe annet innimellom som avveksling.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
|
hei jeg hvet ikke hva som er best med tanke på næring og slikt, men jeg har foret min grammostola rosea et par ganger med melorm... og hun digger det!
men ikke gjort det for mye, bare når min leopard gecko ikke vil ha... ( hun er rar, liker det ikke ) men første gang jeg fora med melorm til tellaen syntes jeg det var litt ekkelt, men nå syntes jeg det er en moro sak og se på. haha !
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Var jeg deg ville jeg kjøpt inn 2-300 Blaptica dubia kakkerlakker. Disse skal ikke klare å bosette seg i norske hjem under vanlige forhold, og kaltrer ikke glass. Setter du dem i en stor plasboks med lokk, fyller litt sagflis i bunnen og en god stabbel med eggekartonger, er "huset ferdig".
Hell oppi en god slump med tørrfor beregnet på husdyr(hund,katt,høns osv.) 1-3 ganger i uken kan du gi de litt gulerot, appelsin eller annen frukt slik at de får en fukt kilde og litt ekstra næring. Pass bare på å ikke gi de mye mer enn de klarer å spise opp, da eggekartonger og sagflis vil trekke til seg denne fuktigheten og begynne å råtne/mugne. Sett beholderen varmt(25-30 grader) og gjerne mørkt. Forer du litt forsiktig fra denne til den kommer i gang, tror jeg den skule kunne erstatte alle andre matkilder du har i dag. Dvs. hvis ikke antallet taranteller i samlingen eksploderer som det pleier å gjøre på vår/sommeren
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
|
Hva syntes dere er best ? Melormer eller sirriser til en på ca 10 cm ..
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
![]() Sitat:
![]() syntes dem er litt store... spreller og styrer mens dem blir spist levende
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
Hehe zophobas er det, det egentlig heter Juliette
vanlig melorm er ganske små zobhobas eller super/kjempe melormer er store og passer som mat til leoser, ogtaranteller.Joystick. Melomer blir alt for lite, du kan fore den med kakkerlakker, sirisser eller zoophobas
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Mente sånne hvite små ''mark'' ? er det for lite da ?
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Er det ikke bare å kutte de opp hvis du vil ha mindre ?
|
![]() |
| Emner |
| forer, hva, med, tarantella, til |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| tarantella | mbv | Taranteller | 2 | 24-03-2008 10:13 |
| Forer du dødt eller levende? | Løven31 | Helse og sykdommer hos reptiler | 7 | 09-02-2008 17:54 |
| er det noen som forer skjeggisen sin på | madsarn89 | Agamer | 6 | 26-01-2008 21:39 |
| kommentarer til undersøkelse "forer du slangen din med dødt eller levende" | Miroxx | Snoker | 33 | 22-01-2008 12:58 |
| tarantella | powerboy | Medlemmene | 16 | 29-11-2007 18:56 |