| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2011
Sted: Oslo-Hedmark-Trondheim
Alder: 26
|
Er det noen som har erfaring med Exoterrafor?
De har fått en del kritikk for at de farger maten, og at den generelt ikke er bra, mens andre er uenige. En del entusiaster blander ofte pellets sammen med mat, og synes at det er funksjonabelt. Ønsker også tilbakemelding om vitamin og mineraltilskudd de produserer. Exoterra har fått en del positiv tilbakemeldinger for sine lysprodukter. Noen som har sin formening eller erfaring de ønsker å dele? Setter stor pris på alle svar! mvh Sierk |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Hei Sierk!
![]() Fôret til Exo terra kan jeg lite om, jeg bare mater kun med fersk vare (levende insekter og larver) og er overbevist om at det er vesentlig bedre enn drysetørkete sirisser. Men igjen, kommer selvfølgelig an på hvilken mat det er snakk om, de produserer jo temmelig mye på det området. Når det gjelder lyset de har satt merket sitt på så er det bra, men det er vanskelig å si så mye mer om dem da de har satt merket sitt på temmelig mange lysprodukter. Om du kan spesifisere litt mer så kan sikkert flere hjelpe deg. Sist endret av Frogger; 28-01-2012 kl 23:44. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
exo-terra er vel generelt bra?
som med zoo-med og lucky reptile, men hvordan den maten dems er, aner jeg ikke..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svar!
![]() Jeg skriver en review om Exoterra artikler og hva mennesker synes om de. La ut en tråd tidliger, men det ble lite respons på den. Folk flest er fornøyd med produktene generelt, men skulle ha likt å vite om produkter som er mindre bra, eller andre artikler. Som du sier Frogger så har jeg også intrykk av at lysproduktene deres er relativt bra. Andre terrariedyrartikler/merker som bør slaktes eller skrytes, hadde vært fint å få tilbakemelding om
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Admin
|
hmm.. da må jeg jo nesten komme opp med litt dritt
(pirk)Terrariene deres har etter min mening litt ukurante mål for klatrende/trelevende dyr. Vel har de klart å få inn to terrarier med 90 høyde, men dybden på terrariene er 45cm noe som er 15cm for lite etter min smak. Ingen av terrariene deres er fluesikkre. det er store gliper i dørene som selv husfluer med en viss smidighet klarer å snike seg ut av. Bakgrunnen i terrariene kunne de spart seg for. Nettingen i toppen på terrariene ruster, noe som er ukurant i lengden når man har regnsystemer i terrariene. Reflektorene i lampene som hører til terrariene er dårlige. Prisen på dual toppen (den med rør og spotter) er kraftig overpriset. Mitt største ankepunkt når det gjelder Exo Terra er at det omtrent er det eneste man kan få fatt i i Norge. Dette er selvfølgelig ikke Exo terra sin skyld, men Zoohandelen som alle bruker ene og samme leverandør. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Sitat:
Alle som leverer ExoTerra, kan også levere Imazo sine polske terra - samtidig så leverer flere og flere Wromak-terrarier i butikk i Norge. Så det kommer seg
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Er ikke så mye som skal til, bare man får litt tilbakemelding =) Jeg har også inntrykk av det du poengterer der. Imazo har ikke det største salget av andre produkter. Exo-Terra er blitt relativt kommersielt. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Admin
|
Sitat:
Dette var det som etter min mening ikke holdt mål med Imazo terrariet. Det lakk vann, Det var skjevt limt sammen, nettingen (den perforerte alu listen) var ikke lang nok og var derfor skrudd sammen midt på med skruer langt større enn det som var nødvendig. Terrariet jeg hadde bestilt var forøvrig på mål. 90x90x60 var målene på det. De Wromak terrariene jeg har sett ser forøvrig veldig fine ut. Dessverre har ikke jeg bare funnet en butikk i Bergen som fører dem. De er dessverre ikke villige til å ta inn andre terrarier enn de har i butikken. Regner med at ting endrer seg til det bedre etter hvert. Det skal forøvrig ikke være noe problem å få spesialbestilte terrarier fra akvarie produsentene heller. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
den eneste butikk-kjeden jeg veit som fører wromak terraer er buster zoo, men var obs på at det er litt overprisa + at de som jobber der har ingen peiling på reptiler eller terraer, men det regner jeg med at ikke gjør noe. veit jo hva slags mål du skal ha etc.
har et 90x50x50 terra fra wromak, syns det fungerer bra, fint lima etc. aldri prøvd å ha noe vann i det sånn sett, men. tror jeg betalte litt over 2k for det om jeg husker rett, men da fikk jeg litt rabatt
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Exoterra produkter | Mindorensis | Småprat | 3 | 18-10-2011 14:42 |
| ExoTerra mose! | Thorbjoern | Planter | 12 | 15-06-2011 17:41 |