| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 19
|
Heisann, jeg har nå 1.3kaniner. gutten hopper på jentene, så fort de rører seg (yess).
Min plan var å avlive med co2 da dette er det mest humane etter det jeg har forstått. Nå viser det seg at jeg faktisk ikke får tak i co2 gass eller tørris. Jeg liker å tro att jeg er stor og tøff, men kjenner jeg har utrolig store problemer med å "klaske" de i en bordkant, eller knekke nakken. Har jeg noen humane muligheter igjen? Setter pris på alle svar
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
|
Er ikke så veldig sikker, eller hva prisen kan falle på.. Men en del Akvarie folk bruker jo co2 til plantene sine, mulig du finner noe i dyrebutikken..
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
lurte litt på det selv, men vil de da gi samme effekt? kaste fire sånne "boost tabletter" i lunket vann tro ? vil ikke at de skal lide heller, om de blir hjerne skadet og overlever :S
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
tenkte mer på å kjøpe en gass tank, eventuelt finne ut på et akvaforum hvor de får gasstankene sine fra.. Ellers har du jo de som selger div. gasser til f.eks sveise apparater, mulig du finner noe der. Har ikke navn på noen slike butikker i farta men.
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2011
Sted: Oslo
|
Hvis de ikke skal brukes som mat så er jo den saken grei
Da kjøper du en sprøyte med spiss på apoteket, trenger ikke å være store greiene, også kjøpe du noe gift. Rottegift som er løst opp til en homogen væske (alt er heeelt flytende) og sprøyt det inn =) Ellers så er det mange andre typer gift som fungerer fett, bare les litt på nettet Tørris får man tak i overalt, hos AGA og andre forhandlere. Men du kan jo gi dem bort på nette igjen, om de ikke skal brukes som mat xD |
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
så sveise gass fungerer, utet og sette igjen gass i kaninen? de selger jo sveise apparat på biltema feks, burde vel ha gass til det også, eller eventuelt kontakte aga eller no
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Mener ikke sveise gass, men at de kan ha co2 hos forhandlere som selger andre gasser, som Mig, Tig, Mag, O2 osv.. Da ser jeg for meg at dem også har co2.
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
hehe, er nok ment som for ja
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
da ringer jeg aga i morgen, on enten co2 eller tørris, er det noen som har noen fjerneste anelse om hva gass og eller tørris koster. står så mye forskjellig på nettet :S
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
" title="BALL PYTHON FEEDING!!! and a rat gas chamber - YouTube" target="_blank">BALL PYTHON FEEDING!!! and a rat gas chamber - YouTube
you're welcome.
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hvordan snok og hvordan terri? | mrbigboy | Snoker | 13 | 19-08-2011 19:00 |
| Kaniner | LeoSpot | Fôrdyr | 1 | 15-02-2011 17:35 |
| Kan en slange leve på kaniner og kyllinger? | Adriano | Fôrdyr | 40 | 20-11-2007 21:26 |
| Hvordan ta opp? | john | Taranteller | 12 | 25-07-2006 13:20 |