"

Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr.

Stengt tråd

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22-01-2012, 19:36   #1
Reptilfreak

tusenlapp sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 19
Meldinger: 101
Standard hvordan avlive kaniner?

Heisann, jeg har nå 1.3kaniner. gutten hopper på jentene, så fort de rører seg (yess).
Min plan var å avlive med co2 da dette er det mest humane etter det jeg har forstått.
Nå viser det seg at jeg faktisk ikke får tak i co2 gass eller tørris.

Jeg liker å tro att jeg er stor og tøff, men kjenner jeg har utrolig store problemer med å "klaske" de i en bordkant, eller knekke nakken.

Har jeg noen humane muligheter igjen?

Setter pris på alle svar
tusenlapp er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Gammel 22-01-2012, 19:43   #2
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Er ikke så veldig sikker, eller hva prisen kan falle på.. Men en del Akvarie folk bruker jo co2 til plantene sine, mulig du finner noe i dyrebutikken..
mr-repti er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Gammel 22-01-2012, 19:47   #3
Reptilfreak

tusenlapp sin avatar

Standard

lurte litt på det selv, men vil de da gi samme effekt? kaste fire sånne "boost tabletter" i lunket vann tro ? vil ikke at de skal lide heller, om de blir hjerne skadet og overlever :S
tusenlapp er online nå  
Gammel 22-01-2012, 19:55   #4
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Standard

tenkte mer på å kjøpe en gass tank, eventuelt finne ut på et akvaforum hvor de får gasstankene sine fra.. Ellers har du jo de som selger div. gasser til f.eks sveise apparater, mulig du finner noe der. Har ikke navn på noen slike butikker i farta men.
mr-repti er online nå  
Gammel 22-01-2012, 20:12   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2011
Sted: Oslo
Meldinger: 67
Standard

Hvis de ikke skal brukes som mat så er jo den saken grei Da kjøper du en sprøyte med spiss på apoteket, trenger ikke å være store greiene, også kjøpe du noe gift. Rottegift som er løst opp til en homogen væske (alt er heeelt flytende) og sprøyt det inn =) Ellers så er det mange andre typer gift som fungerer fett, bare les litt på nettet

Tørris får man tak i overalt, hos AGA og andre forhandlere. Men du kan jo gi dem bort på nette igjen, om de ikke skal brukes som mat xD
Shroomstyle er offline  
Gammel 22-01-2012, 20:14   #6
Reptilfreak

tusenlapp sin avatar

Standard

så sveise gass fungerer, utet og sette igjen gass i kaninen? de selger jo sveise apparat på biltema feks, burde vel ha gass til det også, eller eventuelt kontakte aga eller no
tusenlapp er online nå  
Gammel 22-01-2012, 20:16   #7
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Standard

Mener ikke sveise gass, men at de kan ha co2 hos forhandlere som selger andre gasser, som Mig, Tig, Mag, O2 osv.. Da ser jeg for meg at dem også har co2.
mr-repti er online nå  
Gammel 22-01-2012, 20:17   #8
Reptilfreak

tusenlapp sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Shroomstyle Vis post
Hvis de ikke skal brukes som mat så er jo den saken grei Da kjøper du en sprøyte med spiss på apoteket, trenger ikke å være store greiene, også kjøpe du noe gift. Rottegift som er løst opp til en homogen væske (alt er heeelt flytende) og sprøyt det inn =) Ellers så er det mange andre typer gift som fungerer fett, bare les litt på nettet

Tørris får man tak i overalt, hos AGA og andre forhandlere. Men du kan jo gi dem bort på nette igjen, om de ikke skal brukes som mat xD

hehe, er nok ment som for ja
tusenlapp er online nå  
Gammel 22-01-2012, 20:22   #9
Reptilfreak

tusenlapp sin avatar

Standard

da ringer jeg aga i morgen, on enten co2 eller tørris, er det noen som har noen fjerneste anelse om hva gass og eller tørris koster. står så mye forskjellig på nettet :S
tusenlapp er online nå  
Gammel 22-01-2012, 20:45   #10
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

" title="BALL PYTHON FEEDING!!! and a rat gas chamber - YouTube" target="_blank">BALL PYTHON FEEDING!!! and a rat gas chamber - YouTube
you're welcome.
Stengt tråd

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
hvordan snok og hvordan terri? mrbigboy Snoker 13 19-08-2011 19:00
Kaniner LeoSpot Fôrdyr 1 15-02-2011 17:35
Kan en slange leve på kaniner og kyllinger? Adriano Fôrdyr 40 20-11-2007 21:26
Hvordan ta opp? john Taranteller 12 25-07-2006 13:20

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:25.