| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Jeg har kjøpt glass med bananfluer mange ganger og i forskjellige butikker.
De har tatt fra 60-90kr pr glass, vanlig pris har vært 70kr. Kjøpte 4 glass med fluer hos Dyregod i Sandvika storsenter i sommer. Da tok de 65kr pr glass. Bestilte 4 glass forrige uke og skulle kjøpe de i dag, nå skulle de ha 420kr for 4 glass. Jeg ble noe sjokkert og nektet plent å betale den prisen. Sjefen var ikke der så de måtte diskutere over telefon. De fortalte at de betaler 53kr for hvert glass til Imazo. Den prisen er jo utrolig høy. Sjefen holdt på sitt, jeg sa da at jeg bare kjøper 2 glass. Dette ville de sjølsagt ikke. Jeg fikk etter mye diskusjon kjøpe glassene for 70kr pr stk, men da vil de aldri bestille inn noe til meg igjen. Jeg sa det var greit. Jeg synes prisen til Imazo er horribelt, itillegg tok butikken nesten 50prosent fortjeneste. Hva synes dere er akseptabel pris for et glass med bananfluer? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2011
Sted: Telemark
|
Jeg kjøpte nettopp ett glass fra TAM på liertoppen i dag. Tenkte jeg skulle starte med å bestille en for å se hvordan det var. Trur ikke jeg gjør dette igjen! Måtte betale 129kr for det. Glad jeg kun bestillte ett glass ja :S
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Både TAM og Tropehagen har priser som er helt bak mål.
Blandt annet musepinkies til over 30 kroner. Andre butikker selger samme pinkies fra samme leverandør til under halvparten av prisen. ( bokstavelig talt ) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
nå som dere har banan fluer start avl selv og spar mye penger
![]() samt selge til rimeligere pris til andre som trenger
Konge pyton er for folk som er redd for å bli bitt Favoritt artsgruppe Antaresia Sist endret av fanden; 08-10-2011 kl 01:07. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() 50% er jo veldig liten fortjeneste hvis man skal drive butikk da
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Glassene ligger på 30-40-50 på messene i sverige nå. Jeg hadde nok gitt 60 og... Men da hadde jeg nok laga for harde livet for å unngå det. Jeg synes at alt over 90 er fullstendig uakseptabelt.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Springhalen.dk selger kulturer av masse forskjellige fordyr, f.eks fluer for 30 kr pr kultur. Kulturene du får fra ham er svære også med flere hundre fluer i hver kultur. Har bestilt fra ham flere ganger.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
420 kr :O er jo rene svindlen :O tror jeg ga 170 kr for 3-4 glass her i kr,sand for 2 år siden, skal si prisene stiger fort ass :S
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 31
|
Finnes da ikke noe enklere enn å drette bananfluer, så finnes ingen unnskyldning for ikke å ha noen kulturer gående selv... Alternativet er jo å kjøpe fra Springhalen eller en av de mange andre levrandørene på nettet. I Tyskland betaler man vel gjerne 1.5€ pr kultur (altså ca 13kr), og da er det schvære gla'kulturer og ikke et lite eggeglass som man får fra Imazo...
Men over hundringsen for en kultur, ja det er det verste! ![]() Mvh Martin |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Alder: 25
|
Prisen på vestlande nærmere bestemt Haugesund er 90kr for en plastkopp full av bananfluer
Syns ikke det er så ille med tanke på at jeg brukte over 200 sirriser på 2-3 uker før ![]() Mourning gecko må væra noe av det billigste jeg har hatt som kjeledyr i drift iallefall ![]() Hva er nå 90kr annen hver uke ? man bruker jo mye mer en det på en tur på bensinstasjonen
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bananfluer | tsrebel | Slanger, øgler og skilpadder | 5 | 22-09-2011 09:45 |
| Bananfluer | dragoon88 | Fôrdyr | 5 | 04-08-2010 13:23 |
| Bananfluer | BabyLizz | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 16 | 27-03-2010 20:53 |
| bananfluer, ha noe å gå på. | duefjes | Fôrdyr | 7 | 21-03-2008 00:35 |
| bananfluer | duefjes | Andre insekter | 5 | 26-07-2007 11:41 |