| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
|
Noen andre som har opplevd at kakerlakkene deres begynner å stinke som faen når dere plukker dem opp? Lukter nesten antibiotika eller noe sånt. Har aldri merket det før og visste ikke at de kunne skille ut noe som helst :S
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Syns det lukter mildt sakt dritt av dubiakulturen min også, men her regner jeg vel med at det er hundeforet som stinker. Har merket ett par ganger at det har vært en svak lukt fra dubiaene, kan nesten minne om en eller annen kjemisk lukt(?)
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Jeg lagde en tråd om stank hos dubia kakerlakker selv for et år tilbake, du kan jo se hva som blir sagt der:
Dubia kakkiser og stank I mitt tilfelle var det døde dubiaer og noe gammel mat som lå gjemt under eggkartongene, men andre grunner kan være at det lukter av avføringa eller lignende som det blir beskrevet i tråden. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Er ikke det jeg mener. Kulturen lukter ingenting, men kakerlakkene i seg selv, når jeg plukker dem opp så virker det som de skiller ut en slags stank. Har også sett at noen skiller ut en veske fra munnen eller området rundt der :S
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Å, misforstod jeg da, trodde du mente det luktet i kulturen, leste det litt fort..
Men ja de skiller vel ut en slik væske når du plukker de opp, hvertfall har jeg sett hunner gjøre det, men usikker på hvorfor.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Forsvarsmekanisme. Men jeg har aldri lagt merke til det før nå. Hannene og lukter helt forjævlig avåtil :S Men har aldri sett dem skille ut noen væske
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Blaptica dubia Kakerlakker | Fordyr | Fôrdyr - Hva mater vi med | 4 | 14-03-2012 04:34 |
| Treknøl som stinker | Smiley | Skilpadder | 22 | 15-12-2010 20:04 |
| melormer stinker og boksen mugner | Rawhin | Fôrdyr | 17 | 20-08-2009 11:25 |