| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Oppdaget nettopp at det var en god del midd i dubiakulturen jeg har stående, regner med det er pga lite luftig og alt for høy luftfuktighet(?) kombinert med havregryn og masse grønt liggende i boksen. Har akkurat kastet dubiaene over i ny ''petboks'' / slik med hull i hele toppen.
Men det fulgte jo sikkert med noen midd når jeg flyttet dubiaene, utgjør de noen ''trussel'' i den nye boksen? Og ellers, midden som oppstår i dubiakulturen, utgjør de noen fare generelt? Tenker på treverk, matrialer ++ ? Har null peiling på midd, så er lettere livredd for at huset er nedspist om 3 mnder )Boksen sto på gulvet rett ved siden av skjeggisterraet ( som er laget av sponplater) men kan ikke se noe der. Eneste var inni boksen, der det var fult + litt på oversiden av topplokket. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Drit i fuktighet i dubiaboxen. Jeg har ikke noe fuktighet annet enn frukt å grønt. Jeg lar ikke frukt å grønt komme i kontakt med havregrynen og fiskematen. Tar det ut hver 3 dag
![]() Har forøvrig en del buffalo larver jeg kjøpte av weto oppi der også!
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Hehe, takk for svar. Men lurer på om midden er ''farlig''? Enten for treverk o.l, eller reptiler?
Da var rundt 80 dubia, 150 sirisser og 100 zophobas drept dem og. Aldri lagt merke til dem før, men var midd både her og der. Har druknet alt i vann og salmiakk, samt tørket over områdene jeg så dem på ellers med både sprit, giff, salmiakk og grønnsåpe vann. Mildt sakt noe helvettes dritt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Noen som vet?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Mest sannsynlig så er dette midd som lever av avfall i kakkerlakk/sirris kulturene, tror nok de skal være relativt harmløse for andre dyr så sant det ikke er snakk om enorme mengder. De gjør ikke skade på andre ting.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kommentarer til "Midd - Div fakta - Hvordan bli kvitt midd" | E.Spider | Kommentarer til faktaarkene | 8 | 10-08-2010 23:54 |
| Midd - Div fakta - Hvordan bli kvitt midd. | Eggy | Generell Info om herptiler og Virvelløse dyr | 0 | 17-02-2009 20:42 |
| Midd... | Lailande | Andre virvelløse dyr | 3 | 17-12-2008 17:12 |
| Midd? | Ada93 | Taranteller | 5 | 05-10-2008 11:03 |
| Midd? | Jonas | Taranteller | 10 | 05-08-2008 23:09 |