"

Reptilfreaks.no > Mat til herptiler og virvelløse dyr > Fôrdyr Kakerlakker som klatrer på Glass

Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-09-2011, 03:33   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
Meldinger: 125
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (18)
Standard Kakerlakker som klatrer på Glass

Jeg har hatt kakerlakker som klatrer på glass i mange år nå, i den senere tid har jeg hatt mye problemer med att vaselinen rett og slett renner fra glasset\plastboksene så kakerlakker klarer og rømme, noen som vet hvorfor dette skjer evt noe annet man kan bruke?

Tempraturen i rommet der de står er på ca rundt 30c kan nesten virke som att vaselinen svetter og så begynner og renne i store flak nedover bokse, men det står på boksen som heter Kløver Vaselin att den ikke inneholder vann.

Har prøvd og google litt på dette men ikke funnet en eneste ting om det.

Har også gjort alt 100% rent med rødsprit og latt det tørke i flere dager før jeg har smørt på vaselin.
rkspider er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-09-2011, 12:23   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 22
Meldinger: 253
Standard

Vaselin? ka skal det vere godt for? kakkiser klatrer ikke på glass
Sundal89 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-09-2011, 13:18   #3
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,650
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sundal89 Vis post
Finnes veldig mange forskjellige kakerlakkarter. Og flere av de kan klarte på glass.
Derimot vaselin klarer de ikke å gå over. Så å kline inn toppen av kakerlakkboksen med vaselin holde dyrene i boksen.

Jeg har sjøl hatt Cinera kakerlakker som klatrer ypperlig på glass. Men jeg sleit aldri med at vaselinen ble borte, eller rant. Bruker du vaselin som ikke tåler så høy temperatur.
Kan du slite med fuktighet tro?

Jeg veit ikke.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-09-2011, 14:19   #4
Reptilfreak

Martink sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
Meldinger: 898
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Du kan prøve med bred pakketape i stedet for vaselin.
Pakketape skal visst nok være mye glattere enn glass.
Jeg har ikke kakerlakker som klatrer på glass, så jeg kan ikke vite sikkert om det vil fungere, men pakketape fungerer som en barrière mot små sirisser som klatrer på glass vet jeg, så det kan være verdt ett forsøk!?
Martink er online nå  
Svar med sitat
Gammel 17-09-2011, 02:48   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
Finnes veldig mange forskjellige kakerlakkarter. Og flere av de kan klarte på glass.
Derimot vaselin klarer de ikke å gå over. Så å kline inn toppen av kakerlakkboksen med vaselin holde dyrene i boksen.

Jeg har sjøl hatt Cinera kakerlakker som klatrer ypperlig på glass. Men jeg sleit aldri med at vaselinen ble borte, eller rant. Bruker du vaselin som ikke tåler så høy temperatur.
Kan du slite med fuktighet tro?

Jeg veit ikke.
Noen tips til annen vaselin som holder bedre i høy temp?
rkspider er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-09-2011, 02:50   #6
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sundal89 Vis post
De gjør nemmelig det, du svarer stadig vekk på tråder om ting du ikke har greie på, kan du være vennelig og slutte med det?
rkspider er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-09-2011, 10:19   #7
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,650
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

jeg brukte kløver vaselin, den gule du får kjøpt i så og si alle matvarebutikker.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-09-2011, 14:55   #8
Reptilfreak

weto sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
Meldinger: 247
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)
Standard

Det er ikke vann i vasselin, men det må være at fettet blir flytende i 30 grader.

Dobbeltsidig tape kan kanskje hjelpe på å holde kakkisene fra å rømme...? - Men er nok lurt å bruke i tillegg til fett.

Ellers kan det være en ide å sette boksen med kakkiser oppi et større fat med vann, slik at eventuelle rømlinger havner i vannet. (De er ikke flinke svømmere)
weto er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-09-2011, 18:17   #9
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av weto Vis post
Det er ikke vann i vasselin, men det må være at fettet blir flytende i 30 grader.

Dobbeltsidig tape kan kanskje hjelpe på å holde kakkisene fra å rømme...? - Men er nok lurt å bruke i tillegg til fett.

Ellers kan det være en ide å sette boksen med kakkiser oppi et større fat med vann, slik at eventuelle rømlinger havner i vannet. (De er ikke flinke svømmere)
hehe trenger ett badekar da
rkspider er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-09-2011, 18:18   #10
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
jeg brukte kløver vaselin, den gule du får kjøpt i så og si alle matvarebutikker.
Jepp den jeg også bruker renner som fy med 30c i rommet
rkspider er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Tarantell som klatrer mye... roy Taranteller og skorpioner 20 16-02-2010 20:27
Skilpaddestress med glass?! alee Skilpadder 1 12-08-2009 11:51
Grammostola rosea som klatrer og klatrer... mirri Taranteller og skorpioner 5 09-02-2009 19:26
Keiserskorpion som klatrer på glass? leif gunnar Skorpioner 4 29-09-2008 15:15
Slanger klatrer i hjørner! Jabbe Snoker 26 23-06-2008 19:36

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:09.