| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
|
Jeg har hatt kakerlakker som klatrer på glass i mange år nå, i den senere tid har jeg hatt mye problemer med att vaselinen rett og slett renner fra glasset\plastboksene så kakerlakker klarer og rømme, noen som vet hvorfor dette skjer evt noe annet man kan bruke?
Tempraturen i rommet der de står er på ca rundt 30c kan nesten virke som att vaselinen svetter og så begynner og renne i store flak nedover bokse, men det står på boksen som heter Kløver Vaselin att den ikke inneholder vann. Har prøvd og google litt på dette men ikke funnet en eneste ting om det. Har også gjort alt 100% rent med rødsprit og latt det tørke i flere dager før jeg har smørt på vaselin. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 22
|
Vaselin? ka skal det vere godt for? kakkiser klatrer ikke på glass
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Sitat:
Derimot vaselin klarer de ikke å gå over. Så å kline inn toppen av kakerlakkboksen med vaselin holde dyrene i boksen. Jeg har sjøl hatt Cinera kakerlakker som klatrer ypperlig på glass. Men jeg sleit aldri med at vaselinen ble borte, eller rant. Bruker du vaselin som ikke tåler så høy temperatur. Kan du slite med fuktighet tro? Jeg veit ikke. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Du kan prøve med bred pakketape i stedet for vaselin.
Pakketape skal visst nok være mye glattere enn glass. Jeg har ikke kakerlakker som klatrer på glass, så jeg kan ikke vite sikkert om det vil fungere, men pakketape fungerer som en barrière mot små sirisser som klatrer på glass vet jeg, så det kan være verdt ett forsøk!?
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
|
Det er ikke vann i vasselin, men det må være at fettet blir flytende i 30 grader.
Dobbeltsidig tape kan kanskje hjelpe på å holde kakkisene fra å rømme...? - Men er nok lurt å bruke i tillegg til fett. Ellers kan det være en ide å sette boksen med kakkiser oppi et større fat med vann, slik at eventuelle rømlinger havner i vannet. (De er ikke flinke svømmere) |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Tarantell som klatrer mye... | roy | Taranteller og skorpioner | 20 | 16-02-2010 20:27 |
| Skilpaddestress med glass?! | alee | Skilpadder | 1 | 12-08-2009 11:51 |
| Grammostola rosea som klatrer og klatrer... | mirri | Taranteller og skorpioner | 5 | 09-02-2009 19:26 |
| Keiserskorpion som klatrer på glass? | leif gunnar | Skorpioner | 4 | 29-09-2008 15:15 |
| Slanger klatrer i hjørner! | Jabbe | Snoker | 26 | 23-06-2008 19:36 |