| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Akershus/Bærum
Alder: 32
|
Quote "To prepare mealworms for your leopard gecko to eat, you will need a small knife and a steady hand. The heads of the mealworms need to be removed to avoid injury to your pet. If a leopard gecko eats a whole mealworm head-first, the worm can bite your gecko as it's going into the gecko's stomach. I have seen incidents where mealworms will actually eat their way out of a gecko, killing the gecko in the process"
Fant det her How to Feed Your Leopard Gecko, Page 2 of 2 - Associated Content from Yahoo! - associatedcontent.com
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
|
Har aldri gjort som beskrevet her.. Nå mater jeg bare mini melormer til nyfødte leoser da, men leosen tygger de bra før den svelger
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Hehe,,synd at hvem som helst kan skrive på nett,for det dukker opp så masse rart
![]() Dette her går mange mange år tilbake i tid men er bare tull. Husker at vi snakket om dette på et utenlansk forum en gang også å vi alle fikk oss en god latter. Eneste gangene som man velger å knekke av huet på melormen er hvist man må tvangsfore en bebis. For melormer & zophobas biter jo,men spiser seg ikke gjennom magen på en leo. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Rart at ingen noen gang (så vidt jeg vet) har hatt et tilfelle hvor melormen har spist seg gjennom geckoen da!
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
har hørt denne på rundgang helt siden jeg startet med leopardgekkoer, men jeg har aldri fjernet hodene til melormene noensinne. Og har alltid gått bra.
Jeg kan se for meg at det kanskje kan skje med zophobas, selv om sjansene der også helt sikkert er knøttsmå. Har matet mye med zophobas og aldri hatt noen ulykker på noen måte. Så nei, du trenger neppe å bekymre deg for det der. Et tips er forøvrig å heller gi den en skål melorm nå og da, og heller ha basismaten som kakkerlakker/sirisser. Melorm er fin som snacks.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sverige.
Sier vi i allefall...
|
Leste den der jeg og for et par år siden. Jeg avskrev det spm trolling, idioti eller ekstrem uflaks/dårlig helse på dyret som det skjedde med
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Akershus/Bærum
Alder: 32
|
Hehe, trudde egentlig ikke at det var en mulighet, men at det har skjedd? er jo mulig, men da hadde det nok vært no annet med i bildet og.
Ja bruker Kakerlakker som basis, og melorm som snackAjack!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Gå ikke glipp av messa på lørdag!!! | Lillepetter | Messer og utstillinger | 17 | 18-09-2010 08:32 |
| da har enda et liv gått tapt på veien :( | david gabrielsen | Småprat | 1 | 07-04-2010 22:50 |
| Har skilpaddene deres gått i dvale? | moonica89 | Skilpadder | 8 | 06-02-2009 10:58 |