| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
|
tips til substrat til melormer? forige ladning eg hadde brukte eg ingen substrat og møkka dems ble eit slags substrat til dem tilslutt
ble så mye og stanken var helt forferdelig hver gang eg skulle ta av lokket for og plukke ut noen![]() venter nå ny ladning og lurer på om det er noe substrat eg kan bruke, slik at lukkten blir litt dempa. og 8-10 grader skal visst vere ein fin temp da dem knappt vokser da og blir derfor ikke om til biller før eg får servert alle. det kan vere så lavt som 5grader men under 5 grader dør dem? tips til hvordan eg får holdt dem litt kjøli? kjøleskapet kan man vel justere 0-5 grader, og om eg setter dem i kjøleskapet så blir det jo litt i grenseland + at samboer vill neppe ha noe melormer i kjøleskapet. og skal dem ha noe mat når dem holdes kaldt? dem er vel i ein slags dvale da? driter dem da? slik at dem misster næring osv? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
|
Det jeg har brukt en vermiculte eller hva det heter, hold det tørt så avler dem iallfall!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Siden dem spiser alt så bruker jeg Havregryn/grøt som substrat da dettte inneholder masse bra
![]() Hiver også oppi gulrøtter. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Jeg bruker også havregryn, men husk å kjøpe den grønne pakken som heter økologisk vis du velger denne. Jeg hadde dem også i kjøleskapet en gang før jeg begynte å avle. Vet ikke hvor kaldt det var men ja dem gikk i dvale da. Det ble ingen spesiel stank da.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
|
ok, takk skal prøve havregryn da
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Var jeg deg ville jeg avlet dem. Det er utrolig lett. Bare bruk havregryn som folk her sier. Jeg bruker enten havregryn eller spesialfor til fordyr som substrat. Da avler de som bare det! Husk å gi litt frukt og grønt i tilleg, men ikke la det mugne
![]() Litt kattefor eller fiskemat er også bra å gi !
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Melormer | Irongirl | Startgropen | 10 | 19-03-2009 15:44 |
| Melormer - (Mel)? | Sebastian | Fôrdyr | 29 | 09-09-2008 18:20 |