"
Gammel 02-08-2011, 04:51   #1
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
Meldinger: 219
Standard melormer - substrat?

tips til substrat til melormer? forige ladning eg hadde brukte eg ingen substrat og møkka dems ble eit slags substrat til dem tilslutt ble så mye og stanken var helt forferdelig hver gang eg skulle ta av lokket for og plukke ut noen
venter nå ny ladning og lurer på om det er noe substrat eg kan bruke, slik at lukkten blir litt dempa.

og 8-10 grader skal visst vere ein fin temp da dem knappt vokser da og blir derfor ikke om til biller før eg får servert alle. det kan vere så lavt som 5grader men under 5 grader dør dem?
tips til hvordan eg får holdt dem litt kjøli? kjøleskapet kan man vel justere 0-5 grader, og om eg setter dem i kjøleskapet så blir det jo litt i grenseland + at samboer vill neppe ha noe melormer i kjøleskapet.
og skal dem ha noe mat når dem holdes kaldt? dem er vel i ein slags dvale da? driter dem da? slik at dem misster næring osv?
Proxor er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-08-2011, 06:27   #2
Reptilfreak

Thorbjoern sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
Meldinger: 161
Standard

Det jeg har brukt en vermiculte eller hva det heter, hold det tørt så avler dem iallfall!
Thorbjoern er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-08-2011, 09:42   #3
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Siden dem spiser alt så bruker jeg Havregryn/grøt som substrat da dettte inneholder masse bra
Hiver også oppi gulrøtter.
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-08-2011, 12:19   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Jeg bruker også havregryn, men husk å kjøpe den grønne pakken som heter økologisk vis du velger denne. Jeg hadde dem også i kjøleskapet en gang før jeg begynte å avle. Vet ikke hvor kaldt det var men ja dem gikk i dvale da. Det ble ingen spesiel stank da.
reptilesboy er online nå  
Svar med sitat
Gammel 02-08-2011, 16:57   #5
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
Meldinger: 219
Standard

ok, takk skal prøve havregryn da
Proxor er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-08-2011, 17:02   #6
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,631
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Var jeg deg ville jeg avlet dem. Det er utrolig lett. Bare bruk havregryn som folk her sier. Jeg bruker enten havregryn eller spesialfor til fordyr som substrat. Da avler de som bare det! Husk å gi litt frukt og grønt i tilleg, men ikke la det mugne

Litt kattefor eller fiskemat er også bra å gi !

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er online nå  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Melormer Irongirl Startgropen 10 19-03-2009 15:44
Melormer - (Mel)? Sebastian Fôrdyr 29 09-09-2008 18:20
Melormer abarth Småprat 3 21-10-2007 15:53
melormer myraas Fôrdyr 1 29-06-2005 11:37
Melormer reptiOadA Øgler 1 27-07-2004 15:08

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:03.