| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
|
Tror eg skal gå for kakkelakker istedefor sirisser neste gang eg kjøper fordyr, så duger alle type kakkelakker? og bråker kakkelakker fks om dem skulle bli store, dem skal visstnokk lage ein slags frese lyd? er dette noe man hører om man er i samme rom som forboksen står? er det noen kakkelakker som bråker mindre en andre osv?
grunnen til at eg vil satse på kakkelakker istedefor sirisser er at da slipper eg bekymre meg for at dem skal bli voksne før eg får servert allt da eg ikke ønsker lydene sirissene lager med vingene da. så med kakkelakker kan eg da handle in litt mer mengder i slengen viss dem ikke bråker så er det ikke så farli om dem blir voksne. Femapterus-kakerlakk. (Pycnoscelus femapterus) blir bare 2cm står det som voksne så må jo vere små greie kakkelakker nå som dem er unge? så ser eg Blaptica dubia Kakerlakker blir 4,5cm store, høres stort ut men er vel kansje ikke så stort, vil vel kansje funke når leosene blir voksne fordiom kakelakkene blir fullvoksne? finnes det andre typer en dem 2? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Hei igjen fant eins om selger blatta lateralis kakelakker dem blir ikke så store og fungerer vel bra til leosene mine?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Når du tenker på den frese lyden din er det nok hvese kakkerlakk du tenker på. De lager fra seg en liten lyd for beskyttelse men tror du ikke kan høre dem gjennom en boks. Men nå brukes jo heller ikke denne så mye som fordyr.
Som frogger har sakt er dubias det folk bruker mest, men mine leoser klarer ikke ta en fullvoksen dubias. Jeg mater litt mindre enn fullvoksne til dem. Kakkerlakker lager ikke noe lyd i det hele tatt. Kanskje litt når dem kravler men laaangt nær så mye som sirisser. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
okey bra
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jeg kan virkelig anbefale b. lateralis istedenfor dubias da disse er mykere og virker som det er mer mat i i forhold til skall. Med tanke på at de er en god del bløtere enn dubias så tror jeg faktisk de er bedre for leosene å spise enn dubias
Bare en teori ![]() Kan også legge til at jeg har kjøpt b. lateralis av bergtrolle (regner med det var han du snakket om) og med den handelen var det ingen problemer ![]() EDIT: Etter min erfaring er de også litt mer aktive enn dubias.
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
utifra denne videoen her ser det ut som at dem får unger i hytt og pine også hehe så kansje eg skal ha noen i ein egen boks som skal få bli voksne så får eg se om det blir unger.. isåfall kan eg holde det gående slik at eg ikke går tom. " title="‪Blatta lateralis Care & Setup Tutorial‬‏ - YouTube" target="_blank">‪Blatta lateralis Care & Setup Tutorial‬‏ - YouTube |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| vilken sort er dette? | kenneth85 | Slanger, øgler og skilpadder | 8 | 13-11-2009 20:32 |
| fant en bille? vilken? | duefjes | Andre insekter | 21 | 14-07-2007 14:31 |
| Vilken Art | Thinkerion | Generelt om amfibier | 8 | 04-07-2007 21:15 |
| Vilken vecka!!! | Lottiz | Gekkoer | 6 | 03-03-2007 06:30 |
| Hva passer best til hva? | Sid | Fôrdyr | 5 | 18-08-2004 22:59 |