"

Reptilfreaks.no > Mat til herptiler og virvelløse dyr > Fôrdyr vilken type kakelakk til leos passer best? og lydnivå?

Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-07-2011, 18:20   #1
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
Meldinger: 219
Standard vilken type kakelakk til leos passer best? og lydnivå?

Tror eg skal gå for kakkelakker istedefor sirisser neste gang eg kjøper fordyr, så duger alle type kakkelakker? og bråker kakkelakker fks om dem skulle bli store, dem skal visstnokk lage ein slags frese lyd? er dette noe man hører om man er i samme rom som forboksen står? er det noen kakkelakker som bråker mindre en andre osv?
grunnen til at eg vil satse på kakkelakker istedefor sirisser er at da slipper eg bekymre meg for at dem skal bli voksne før eg får servert allt da eg ikke ønsker lydene sirissene lager med vingene da. så med kakkelakker kan eg da handle in litt mer mengder i slengen viss dem ikke bråker så er det ikke så farli om dem blir voksne.

Femapterus-kakerlakk. (Pycnoscelus femapterus) blir bare 2cm står det som voksne så må jo vere små greie kakkelakker nå som dem er unge?
så ser eg Blaptica dubia Kakerlakker blir 4,5cm store, høres stort ut men er vel kansje ikke så stort, vil vel kansje funke når leosene blir voksne fordiom kakelakkene blir fullvoksne?
finnes det andre typer en dem 2?
Proxor er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-07-2011, 21:47   #2
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Standard

Hei igjen fant eins om selger blatta lateralis kakelakker dem blir ikke så store og fungerer vel bra til leosene mine?
Proxor er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-07-2011, 23:25   #3
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,308
Blog Entries: 4
Standard

Dubias er de som vanligvis blir brukt som fordyr
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-07-2011, 03:19   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Når du tenker på den frese lyden din er det nok hvese kakkerlakk du tenker på. De lager fra seg en liten lyd for beskyttelse men tror du ikke kan høre dem gjennom en boks. Men nå brukes jo heller ikke denne så mye som fordyr.

Som frogger har sakt er dubias det folk bruker mest, men mine leoser klarer ikke ta en fullvoksen dubias. Jeg mater litt mindre enn fullvoksne til dem.

Kakkerlakker lager ikke noe lyd i det hele tatt. Kanskje litt når dem kravler men laaangt nær så mye som sirisser.
reptilesboy er online nå  
Svar med sitat
Gammel 28-07-2011, 08:39   #5
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Standard

okey bra
Proxor er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-07-2011, 17:45   #6
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,631
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Jeg kan virkelig anbefale b. lateralis istedenfor dubias da disse er mykere og virker som det er mer mat i i forhold til skall. Med tanke på at de er en god del bløtere enn dubias så tror jeg faktisk de er bedre for leosene å spise enn dubias Bare en teori

Kan også legge til at jeg har kjøpt b. lateralis av bergtrolle (regner med det var han du snakket om) og med den handelen var det ingen problemer

EDIT: Etter min erfaring er de også litt mer aktive enn dubias.

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er online nå  
Svar med sitat
Gammel 28-07-2011, 18:16   #7
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Christoffer Vis post
Jeg kan virkelig anbefale b. lateralis istedenfor dubias da disse er mykere og virker som det er mer mat i i forhold til skall. Med tanke på at de er en god del bløtere enn dubias så tror jeg faktisk de er bedre for leosene å spise enn dubias Bare en teori

Kan også legge til at jeg har kjøpt b. lateralis av bergtrolle (regner med det var han du snakket om) og med den handelen var det ingen problemer

EDIT: Etter min erfaring er de også litt mer aktive enn dubias.
jepp han eg har kjøpt av, får ca 300stk i postkassa imorra eller seinast lørdag.
utifra denne videoen her ser det ut som at dem får unger i hytt og pine også hehe så kansje eg skal ha noen i ein egen boks som skal få bli voksne så får eg se om det blir unger..
isåfall kan eg holde det gående slik at eg ikke går tom.

" title="‪Blatta lateralis Care & Setup Tutorial‬‏ - YouTube" target="_blank">‪Blatta lateralis Care & Setup Tutorial‬‏ - YouTube
Proxor er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
vilken sort er dette? kenneth85 Slanger, øgler og skilpadder 8 13-11-2009 20:32
fant en bille? vilken? duefjes Andre insekter 21 14-07-2007 14:31
Vilken Art Thinkerion Generelt om amfibier 8 04-07-2007 21:15
Vilken vecka!!! Lottiz Gekkoer 6 03-03-2007 06:30
Hva passer best til hva? Sid Fôrdyr 5 18-08-2004 22:59

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:02.