"

Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 25-07-2011, 00:10   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard Sirisseri huset!

Hei hei!

Sirissene mine kommer på en eller anna måte ut av ''critter'' boksen :S
den står i badekaret og virker ikke som disse sirrisene kommer seg ut av karet men...

Men vist dem kommer seg ut og fyker rundt i huset, kan di formere seg og gjøre stor skade eller? leste litt rundt (googla og styra) Men litt nervøøs for at di skal gjøre noe galt :S
Sokken91 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-07-2011, 01:08   #2
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,631
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Har maaaaange ganger funnet sirisser løst i huset men aldri funnet avkom, så det skal nok gå fint. Er for kaldt i Norge for at de skal kunne etablere seg uten å ha med seg varmematter overalt ^^

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-07-2011, 01:13   #3
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
Meldinger: 219
Standard

dem klarer og presse seg ut igjenom små luftehull i boksen så tre ein damestrømpesokk sak over lufftehulla.
Proxor er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-07-2011, 01:16   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Rogaland, Jæren
Alder: 20
Meldinger: 79
Standard

hender ofte mine også springer løst ute. er ofte småe sprekker i terrariene som jeg ikke kommer på de skal klare komme igjennom. har flere terrarier jeg har dem i ettersom det ofte ligger noen i lag med dyra som skal spise dem, så er ikke sikker på hvilke de hopper ut ifra og hvor stor plass de trenger for å hoppe ut. men uansett så er de ikke noe problem. en hopper ut, og du finner den igjen hoppende en eller annen plass. som christoffer sier så formerer de seg ikke i et hus helt uten videre. da må det være veldig varmt, og det trengs enten en gravid siriss eller et stort nok antall kjønnsmotne hunner og hanner. så du trenger ikke bekymre deg for det.
JoranWa er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-08-2011, 09:28   #5
Junior Member

Medlem siden: Aug 2011
Alder: 24
Meldinger: 1
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Christoffer Vis post
Har maaaaange ganger funnet sirisser løst i huset men aldri funnet avkom, så det skal nok gå fint. Er for kaldt i Norge for at de skal kunne etablere seg uten å ha med seg varmematter overalt ^^
Dette. . . Dette gjelder også fint?
Latrice Entriken er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-08-2011, 12:12   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Jeg hadde engang et terra med rundt 500 sirisser i en gang. Så var det hull i det ett eller annet sted og tipper nærmere 100 stykker rømte. Vi fikk ikke avkom da engang selvom det er ganske varmt på badet vårt som er rett ved siden av og på reptilrommet. Det eneste som var irriterende var når dem gikk inn i små hull og du måtte høre på den forferdelige spillinga helt til dem døde
Men det skjer ikke noe skada av at dem rømmer så lenge du ikke har srkekk for å møte på en siriss hoppende over gulvet
reptilesboy er online nå  
Svar med sitat
Gammel 29-08-2011, 08:05   #7
Junior Member

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 14
Standard

Mine siriser har også ofte rømt, har aldri funnet dem rundt i huset og ender som oiftest med at pusekatten min spiser dem så hvis du er veldig redd for dem kan du vel låne en katt?
PuseIna er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-08-2011, 08:58   #8
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Meldinger: 2,011
Standard

du trenger ikke å bekymre deg for at de skal kunne formere seg i huset ditt de trenger en fuktig plass til å legge eggene sine, er det tørt så vill de ikke legge egg, sia eggene vill tørke inn der det er tørt.

de trenger å en del mat for å overleve, men regner ikke med at det ligger pizzaer over hele gulvet

så trenger ikke vere red for at de skal formere seg i huset
Svar med sitat
Gammel 29-08-2011, 09:15   #9
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,650
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Jeg er overrasket at så mange ikke har kontroll på fordyrene sine. At en eller annen har klart å komme seg ut når jeg har tatt opp dyr har skjedd her, men aldri at de kommer seg ut av boksen. Da hadde jeg skaffet meg en annen boks å ha de i.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-08-2011, 09:24   #10
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Meldinger: 2,011
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
Jeg er overrasket at så mange ikke har kontroll på fordyrene sine. At en eller annen har klart å komme seg ut når jeg har tatt opp dyr har skjedd her, men aldri at de kommer seg ut av boksen. Da hadde jeg skaffet meg en annen boks å ha de i.
insekter stopper aldri å overaske vettu
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
ekkel nattevandring i huset ;P mariee Taranteller 5 24-05-2010 10:07
Lynnedslag i huset, pc død! Gibbs Småprat 7 31-07-2009 22:53
Hadde huset fullt av slanger Frogger Media 17 30-11-2007 10:08
Nye t's i huset! Halgeir Taranteller 13 08-11-2006 19:41
Reptil Huset! stilig! sandtrøen Media 8 24-07-2006 14:46

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:01.