| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 15
|
hei en kompis av meg har en slange men han synes det er lit dyrt med å kjøpe frosne mus på zoo så han har lyst til å avle mus i stede så lurer han på hva trenger han hva spiser de hvor skal han kjøpe de må han fryse de ned før foring eller kan man fore de levende til slangen og vis han må fryse de ned først kos gjør han det og til slutt hva skal han ha de i.
jeg fant ikke noen tråder om dette på google eller her på nettsiden. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
|
Da er du ekstremt dårlig til å lete..
![]() Avling på mus Søk foreksempel på engelsk så finner du mye. Bruk google translate om du ikke er så god i engelsk.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
Mener det er mange tråder om musavl her på forumet fra før, men skal ikke terpe mer på det.'
Det hele er ganske enkelt... Kjøp passe stort bur for to voksne mus, helst med litt klatre/lekemuligheter. Inventar er Hus, matskål(er), vannflaske, løpehjul som et minimum. Mat kjøpes hos dyrebutikker. Etterhvert som det kommer pinkies og disse blir store nok til for legger du de i en gammel isboks og i frysern med de. Ved foring tar du opp det du trenger, tiner de opp ved å legge de i kaldt vann. Servèr... Husk nå at det går saaaaabla fort å bære frem et kull unger, og et kull er gjerne 4-6 unger. Det kan være en ide å ha to bur bare for å skille dem hvis frysern blir for liten..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
mus lukter noe jævlig
jeg avlet bare en kort stund på dem ente opp med ikke klarte lukten selv med substrat bytte 2 ganger i uka til avliving brukte jeg co2 som er beste metode syns jeg
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo/Akershus
|
Natalmus er vel best å anbefale? De lukter visstnok ikke like ille som vanlig mus og rotter, og er ganske næringsrike til å være mus...?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Jeg har bestilt natalmus så skal prøve men problemet med mus som jeg forstår er nå de driter er mye ammoniakk i avføringen derfor lukten
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo/Akershus
|
Jeg driver med nataloppdrett og kjenner litt lukt, men synes ikke det er så ille til å være gnager... I tillegg til at det kan gå en stund før det lukter like ille som det ville gjort hos vanlige gnagere etter et par dager..
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|