| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Bergen
|
Endelig etter lang tid har jeg funnet den perfekte løsningen for mitt siriss avl.
Fyll en petboks med gjødsel fri torv, Hiv oppi noen voksne sirisser som har gått sammen en stund med alle de store, og noen tomme doruller som de kan klarte på. La dem være i fred og gi dem noen gulrøtter som de får både næring og fuktighet fra. Så skal du se at det etter 2 uker bare vrimler av tusen små siriss "pinheads". Jeg har gjort samme torv substratet oppi boksen med de store sirissene også, og derogså yrer det med liv etterhvert. Jeg liker å ha to slike bokser, en stor og en liten petboks siden de store sirissene kan finne på å spise de små nyklekkede siriss "pinheadsene". På denne måten sikrer jeg at det er mange av de små vokser frem. Etterhvert skal jeg skille ut de mellomstore i egen boks, og ny runde med egg blir lagt i petboksen. Og slik går dette sin gang i en slags sirkel. Mellomleddet jeg ikke har nevnt i denne sirkelen er da munnen på dem som skal kose seg
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Du har ikke noe løsning på det sinnsyke bråket fra vingene? Utenom å gå rundt å klippe dem(Nei, de har ikke nerver der)
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Akershus
Alder: 31
|
Hehe, bare kort innpå; bråker de sånn som på film?
Stadig at noen sirisser rømmer her, fanga en i senga her nå istad, den blei 3 sekunder gammel før gekko tok den, men det er flere dager siden jeg fora gekko med levende nå, så det hender seg det rømmer flere og at de er kravlende her i dagevis. Det eneste bråket jeg hører fra dem (bortsett fra at de kravler) er sånne små KLIKK! Det høres som en mobil lissom. Ikke sånn gnissing, sånn SPILLING som på tv nei. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Hmm, hører veldig mye gnissing, akkurat som på film, bare mye mer skjærende. Er kun de litt store voksne som gjør det, de har litt hvitt/gult på vingene.
Uansett hvor i huset jeg plasserer de, så er det umulig å ikke vite at de er der.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Bergen
|
Kun vanlig rom temperatur. Jeg sprayet substratet litt med blomster spray, men har ikke brydd meg med å gjøre det etter første gangen, og eggene har klekket i hopetall uten at jeg blandet meg inn i noe mer fukting av noe slag. Jeg gav ret og slett f... i å stresse med det, og vips så gikk naturen sin gang.
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| 1 siriss på villspor + 1 siriss tør ikke gå rundt | Charming | Taranteller | 5 | 03-10-2009 11:38 |
| Siriss egg | Fluffy | Andre insekter | 11 | 13-02-2008 16:09 |
| siriss mat?? | duefjes | Andre insekter | 34 | 05-01-2008 01:30 |
| Siriss egg | lazor | Andre insekter | 23 | 04-11-2007 17:43 |
| Siriss mat | _Nagash_ | Småprat | 6 | 22-02-2006 15:27 |