| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
skulle mate tarantellene i dag, så så jeg noen små merkelige dyr oppi der, ikke sikker på størrelse men er snak om 1-3 mm så var de svarte eller brune, formen på de minnes om en termitt.
så lurer på hva det kan vere, for ser det er en del av de oppi der. og om de er farlige for mine kakelakker eller taranteller eller er det bra å ha de oppi der ? hva gjør de ?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
|
Første som slo meg er midd, men jeg har ikke vært borti midd før, men vis det er midd så må du få tarantellen rensket og terrariet rensket asap!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
det er vertfal ikke valige midd, for de er jo ber runde.
men om de tilhører familien skal jeg ikke motsi, noen som har no navn på disse krypene ? vill gjerne lese litt om de
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
mja, jeg kan jo prøve, vill nok bli dårligt bilde, men er jo ber en ingenting så klart
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Da har jeg tat noen bilder gjennom et slaks forstørelseglass, å bled ganske greie bilder.
når jeg så litt nermere på de nå så så jeg masse unger av de å, å disse var helt lyse/hvite, de minner meg veldig på noen dyr som jeg hadde på soverommet mitt for en stund tilbake som ga meg noen merkelige bitt som klødde, men syns det var litt rart at de er hos kakelakkene nå liksom, de kan jo ikke få så mye blod derfra. vell her er bildene, det første bilde er det beste jeg fikk tat. Jeg har sotte en rød ring runt dyrene sån at dere slepper å lete etter dem ![]() om dere vet hva dette dyret er, eller tror, eller ver vilken familie osv osv, så si i fra, jeg vill gjerne finne ut hva dette er sia jeg har hat de på rommet mit for lenge siden, all info vill hjelpe. ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Kikket litt i feltguide for insekter i nord europa og tror det kan dreie seg om psocoptera også kalt boklus. Se her: Google Bildesøk
Og: |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
syns bare det var litt rart at de blir kalt for boklus vill vell heller si at de spiser papir og ikke drikker blod vell fakta venter
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mine dyr:D å om meg :) | duefjes | Taranteller | 91 | 02-04-2010 16:10 |