| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Hallo folkens.
Jeg har fått en del små grå "fluer/møll" inne i rommet mitt med taranteller. Jeg avler Sobas, melorm og dubia i samme rommet og det ser ut som de kommer fra dubiaen eller melormen. D er små og henger sammen med bak mot bak når de parrer. Er det noen som vet hva dette kan være? Det er ikke sjenernde for tellaene, men de blir liggende over alt når de dør.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
Fruktfluer kanskje?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
de er større enn de små fruktfluene, disse er ca 5-10 mm lange.
Dubia går på rein kattemat tørrfor. Disse får appelsin 2 ganger i uka. Melorm ligger i rein havregryn og Sobas går i torv/flis og blir foret med havregryn, frukt, knekkebrøs osv.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Zophobas morio blir også kalt for kjempemelormer. Burde selvfølgelig bruke det rette latinske navnet, men hos oss (hvor det er barn som elsker å være med på dette) kaller vi de Sobas.
![]() Sorry, men jeg har en mistanke om at du visste hva jeg mente David.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Østfold
Alder: 25
|
jeg tror jeg vet hvilke du mener, lenge siden du har gjort rent hos dine fordyr og deres mat? er slike som dukker opp om maten blir stående lenge nok i varmen. ligner små møll. de forsvant da jeg byttet ut maten til fordyrene. (håoer det hjalp litt) navnet på denne møllen vet jeg ikke.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kommentarer til " Tykkhalet gekko eller bjeffegekko - Underwoodisaurus milii" | Roland | Kommentarer til faktaarkene | 1 | 24-02-2010 11:11 |
| Aleksander Rybak "fairytale" vant eurovisjon song contest!!! | bernie95 | Småprat | 38 | 20-05-2009 07:57 |
| "Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana" | bendick2112 | Reisebrev | 12 | 24-04-2008 13:54 |
| Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" | NFredrik | Media | 32 | 06-04-2008 15:17 |
| kommentarer til undersøkelse "forer du slangen din med dødt eller levende" | Miroxx | Snoker | 33 | 22-01-2008 12:58 |