| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Detter muligens et helt idiotisk spørsmål, men jeg prøver meg.
Bananfluekultur fra Imazoo.. Er dette noe man kan lage tilen grøt i et glass og la det stå et par uker også vips er det fluer der?? Eller MÅ man kjøpe fluer fra et sted og tilsette før noe skjer? Gud jeg føler meg dum som spør, men jeg snakket med en som sa at "jaaada det er bare å la det stå så kommer fluene av seg selv, for det ligger egg i kulturen"
|
|
|
#2 |
|
Guest
Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
|
Du må tilsett fluer
![]() Men du trenger ikke kjøpe medie fra Imazo, det er bare å mose banan og putte litt vann oppi et glass så formerer de seg
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Den kulturen har jeg prøvd.
Varte vell i en mnd. Bitteliten plast kopp med noe kliss oppi. Ser larvene gjennom koppen,...æsj og atter æsj. Vell...de var vertfall god middag til kneler babyer jeg hadde for lenge siden. 89,- var de jeg betalte. God middag til akv. fiskene også.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Da kommer det små flyvende fluer. Det er bedre å avle de som ikke flyr, ellers har man fluer over hele huset. Pluss at de bakkelevende dyrene bør ha fluer de får tak i, og ikke slike som flyr avgårde.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Guest
Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
|
Sitat:
![]() Jeg kjøpte en av kakons kulturer på forrige OZE og da starta jeg nye kulturer ved å mose bananer i et glass, tilsette litt vann og flytte over ca 20 fluer og 2-3 uker seinere var de flere hundre.. EDIT : Regner med at dette er en selvfølge, men husk lokk eller noe å dekke over med! ( F.eks Strømpe el. ) |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Okay, ja var dette jeg regnet med.
Men han jeg snakket med påstod harnakket at det i det pulveret fra Imazoo fulgte med egg, så det var bare å væte det og la det stå til klekking. hehe Så da måtte jeg jo spørre.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bananfluer | BabyLizz | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 16 | 27-03-2010 20:53 |
| Bananfluer i Bergen | Petterkopp | Insekter | 3 | 25-10-2009 11:14 |
| bananfluer, ha noe å gå på. | duefjes | Fôrdyr | 7 | 21-03-2008 00:35 |
| bananfluer | duefjes | Andre insekter | 5 | 26-07-2007 11:41 |
| bananfluer | therabro | Fôrdyr | 6 | 26-02-2007 19:30 |