| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Rogaland
Alder: 25
|
Jeg tenkte å hente en større mengde dubia i dag, og håper å få avlet dubia etterhvert. Oppsettet i boksen er grei, har lest en del om det. Men stusser litt på luftingen til boksen. Leser at man helst skal ha netting i toppen, stemmer det? Eller holder det med å ha plastlokket med flere små hull i? Eller anbefales det netting fordi at dubiaene kan komme seg ut om man ikke bruker det? Og så, hvor får jeg tak i sånn netting? Har så langt bare sett disse runde greiene fra clas Ohlson.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Dubia er elendige på å klatre på glatte overflater, så det er ingen fare med å bare kutte ut en stor firkant i toppen og ha netting over der. Så lenge pappen du har i boksen ikke går helt opp til "taket" så vil de ikke komme seg ut.
Jeg har forøvrig hatt dubia i en boks uten lokk før, og ingen stakk av. Akkurat nå har jeg dubia i en boks med et lokk jeg har borret masse hull i. Det fungerer også helt greit her.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Jeg og typen kjøpte en stor plastboks og myggnetting fra chlas olson,og skjærte ut en del av lokket og teipa på nettingen
Det funker kjempebra,og kakkisene kommer seg heller ikke ut av boksen,som cam sier
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2009
Alder: 23
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Akershus
Alder: 32
|
Jeg kjøpte metall myggnetting i metervis på Bygg AS. de hadde også i aliminium.
Så de hadde det på Montèr også men kun i 10 meter eller mer. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Jeg kjører to kulturer hvor jeg bare har borret en mengde med hull i lokket. Dette fungerer helt utmerket. Planen er netting, men det er dette med tiden da.
Jeg vet ikke hvor mye for du bruker, men hos meg står det ca 60 tellaer nå av alle størrelser. Det går faktisk med en del dubia, både stort og smått. Jeg startet med to kulturer a 250-300 dubia og såpass måtte det være. Kommer nok til å kjøre i gang en ekstra kultur av egne voksne. Som test satte jeg tre hunner og en hanne i egen petboks med kattefor og eggekartonger. Boksen er nå full av små dubia og de avler ganske bra.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Takk for mye innspill
Siden jeg ikke rakk åpningstiden (20.00) på de forskjellige butikkene igår, har jeg nå ingen lokk, men brukte plasfolie og sølvtape rundt kanten i tilfelle. Men eggekartongene rekker ikke opp til kanten. Men for min egen "trygghet", hehe. Meget mulig at jeg bare skjærer ut ett stort hull i lokket sånt at det er en kant på 5 cm igjen eller noe, for best mulig lufting. Men kommer nok til å se litt rundt etter netting. Litt redd for midd og sånt.Jeg har nå 100+ dubia i liten/medium størrelse, og så har jeg 1 voksen hann og 3 voksne hunner. Har tenkt å skaffe meg 50+ stk til, og da håper jeg at de avler sånn at jeg har tilgang til mat til leosene hele tiden. Har 3 leoser som skal fores med dubia og sirisser, så det vil ikke gå så mye dubia/sirisser i måneden. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Dette får du til
![]() Selv har jeg en del voksne hunner og hanner i hver kultur, men 1+3 er jo en start
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| trenger hjelp til lufting i terra | ronny84 | Terrarier | 11 | 03-11-2009 21:28 |
| Rense dubia boks | Freddy90 | Fôrdyr | 4 | 21-10-2009 18:56 |
| Lufting i terra? | Kiwi | Terrarier | 6 | 23-09-2009 20:51 |
| fôr på boks? | Nikazo | Skorpioner | 6 | 30-11-2008 19:41 |
| Lufting i bokser til Juveniler | telia | Terrarier | 4 | 19-04-2007 17:26 |