"

Reptilfreaks.no > Mat til herptiler og virvelløse dyr > Fôrdyr Hva betaler dere for frossent fòr?

Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-03-2010, 18:01   #1
Reptilfreak

Sir_Hiss sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 94
Standard Hva betaler dere for frossent fòr?

Jeg har sett gjennom forumet og fant ikke en oppdatert tråd på dette.

Jeg var å skulle kjøpe meg noe frossent fòr i dag, var tom for vanlige mus og fuzzies.
Planen var å stikke bort på Oslo Zoo Senter (heretter OZS) etter jobb da dette ikke er en veldig omvei på veien hjem. Jeg prøve å støtte opp om dyrebutikkene her i området da jeg liker at de tar seg bryet med å nettop ta inn frossent fòr til reptiler, OZS har også et relativt stort utvalg av reptil tilbehør.

Jeg har aldri brydd meg så mye om hva slike ting koster, bare sier hva jeg skal ha og betaler.
Men i dag altså stod jeg i kassen og skulle betale, 540 spenn. Jeg hadde jo nesten ikke kjøpt noen ting jo, 10 normale mus og 10 fuzzies. 540 var medregnet en rabatt på 10% så dette kostet opprinnelig 600 kroner. 600 kroner for 10 normal og 10 små mus. Det vises seg at dem nå tar 40kr pr stk for normale mus og 20kr pr stk for fuzzis.

Så det jeg egentlig lurer på er om dette er standaren i disse dager? Hva betaler dere for frossent fòr og hvor kjøper dere?
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 18:22   #2
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard

2 av de nærmeste dyrebutikkene her tar 25-26kr per stk for både musefuzzies og rottepinkies.
Den tredje får jeg det billigere, men da må jeg bestille 30 (musefuzzies) eller 50 (rottepinkies) i slengen. Da får jeg dem for 10-15kr stk. Da må jeg også forhåndsbetale.

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 18:43   #3
Reptilfreak

Uromastyx22 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Alder: 25
Meldinger: 170
Standard

30,- for mus som er medium-large. Er vel voksen mus det da =)
Uromastyx22 er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 20:11   #4
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
Meldinger: 563
Blog Entries: 12
Standard

jeg betaler 22 for voksne mus, og fant ut da jeg kjøpte feil at det er 15 for hårete musunger. skulle egentlig ha vanlig mus, men de bak kassa misforstod. veit ikke hva det er for voksne rotter, men:
mus: 22
hårete musunger: 15
vanlig musene er da sånn normal husmus-størrelse. lab-mus.
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 20:29   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
Meldinger: 125
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (18)
Standard

jeg vet att på den lokale Buddy butikken her betalte jeg 130kr eller noe slikt for en pose med 80+ pinkies i posen, kjøpte også voksene mus tror jeg betalte 10-15kr stk for de.

men det varier sinnsykt fra kjede til kjede og butikk til butikk, bestillte helglass terrarier fra samme butikk 8stk da fikk jeg de for 350kr stk, mens på en annen zoo butikk skulle de ha 900kr for akkurat samme terrariet da fikk jeg 200kr rabatt fra veil pris, butikken er med i kjeden Zoo-1 kjeden, svindel og snusk butikk sier jeg bare.
rkspider er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 20:32   #6
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av rkspider Vis post
jeg vet att på den lokale Buddy butikken her betalte jeg 130kr eller noe slikt for en pose med 80+ pinkies i posen, kjøpte også voksene mus tror jeg betalte 10-15kr stk for de.
DET var en deilig pris, må jeg si.
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 20:37   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
Meldinger: 125
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (18)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Rawhin Vis post
DET var en deilig pris, må jeg si.
tja, vet ikke om jeg får gode rabatter der eller hva jeg gjør egentlig får som regel grei pris på det meste jeg kjøpe for en boks med sikkert 100 melorm for 20-30kr også.
rkspider er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 20:38   #8
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Standard

veit ikke helt prisen for melormer her hos oss. tror det er 2 kroner for et gram eller noe.
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 20:41   #9
Reptilfreak

simentp sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
Meldinger: 561
Blog Entries: 2
Standard

her er det 1kr stk for melorm
Svar med sitat
Gammel 18-03-2010, 10:43   #10
Reptilfreak

tori sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: stavanger
Alder: 26
Meldinger: 56
Standard

lokale petshopen her går mus-pinkys for 11.- stk, voksne mus får for 22.- bytter over til rotter nå, tror de ligger på 25.-
tori er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Frossent for jonnybrun Fôrdyr 1 10-09-2008 19:24
Til dere som smugler CamStatic Lover og regler 12 13-06-2008 12:00
Hva synes dere? Jabbe Helse og sykdommer hos reptiler 3 20-01-2008 15:04
At dere tør!!! orgorg Helse og sykdommer hos reptiler 14 13-10-2007 16:50

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:57.