"
Gammel 05-03-2010, 13:56   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 19
Standard Misdannelser på siriss

Jeg har en flokk sirisser som begynner å nærme seg kjønnsmodne, men ser nå at flere utvikler misdannelser på vingene når disse kommer. Er dette genetiske defekter eller er det ytre faktorer som jeg påvirker?
Vingene er ofte feilstilte/knekte/bøyd/ufullstendige. Vil gjerne ha friske, sunne sirisser
Har noen peiling på dette? Har det noe å si i det hele tatt?
Vette er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 05-03-2010, 14:01   #2
Reptilfreak

Meldinger: 660
Standard

Kjøper du sirrisene fra dyrebutikken? Det er ofte at sirriser jeg har kjøpt på dyrebutikken har hatt slite missdannelser på vingene når jeg har fått dem,men de har nesten alltid vært popkorncrazy og sunn og frisk
ederlezi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 05-03-2010, 14:13   #3
Reptilfreak

Meldinger: 19
Standard

Ja, kjøpte eske med 150 stk. De var ganske små, men nå har de vokst seg store og fine. Bortsett fra at vingene ikke ser friske ut når de kommer. Syns det var rat at det gjelder så mange, da må det liksom være noe jeg gjør feil...
Vette er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-03-2010, 15:11   #4
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

Er vell fort tørt for dem når de skifter ham så da blir /kan forskjellige deler bli ødelagte, men med mindre du ser dem lide så skal vell ikke dette være noe å bry seg om.
Svar med sitat
Gammel 06-03-2010, 10:16   #5
Reptilfreak

Meldinger: 660
Standard

I tilleg til vannskålen du bruker til dem,kan du sette en litt større skål med ganske vått papir inn til dem,for å holde på fuktigheten deres. Jeg tenker at sirrisene dine vil komme til å skifte ham flere ganger,så hold fuktigheten oppe slik at de ikke risikerer å miste føtter osv. Gi dem også en den vannholdig frukt,feks pære,agurk og tomater osv
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
1 siriss på villspor + 1 siriss tør ikke gå rundt Charming Taranteller 5 03-10-2009 11:38
Siriss egg Fluffy Andre insekter 11 13-02-2008 16:09
siriss mat?? duefjes Andre insekter 34 05-01-2008 01:30
Siriss egg lazor Andre insekter 23 04-11-2007 17:43
Siriss mat _Nagash_ Småprat 6 22-02-2006 15:27

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:55.