| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
er det noen som har peil på om det er jeg som er massemorder eller om det er noe annet som har skjedd?
jeg bestillte 500 små pinheads(3mm store) i dyrebutikk. og når jeg fikk de, tok jeg de oppi en plastboks på størrelse med 3-4 store petbokser. og har masse eggkartong oppi der i tillegg.. jeg heiv bare sirissene med det "substratet" som fulgte med sirissene, over egg kartongene og ga noe gulrot biter til de. de har også fått litt eple og litt salat. men, neste dag når jeg skulle ta ut noen, så var det 50-100 døde. og flere og flere døde. så nå har jeg ca 20-40 levende igjen.. hva har skjedd? hva må jeg gjøre annerledes? eller er det noe gale med sirissene fra imazo?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Sandnes
|
tempraturen er på romme di står i?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Dehydrerte fra Imazo
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
|
Du får no som heter cricket drink eller no... den kommer i to utgaver. Dette er fukt,for og vitaminer til sirissene, etter jeg begynte å gi de det døde nesten ingen av sirissene jeg hadde.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
temp har aldri vært under 21 grader..
dehydrert fra imazoo tenkte jeg også.. ettersom det var under en uke alle døde.. få gå inn igjen til dyrebutikken i morgen og se hva de kan gjøre.. ellers da, for å få de til å trives og slikt, hva må til? jeg tenkte salat, gulrot, eple og slike ting til mat, så ha det siriss vannet inni til de og selvsagt egg kartonger.. de står rett ved mange terra, så tempen er som sagt aldri under 21. det funker vel fett eller? noe annet jeg må tenke på?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
til slike bittesmå så kan fiskemat være fint. For proteiner
Til større sirisser gir jeg kattmat, men når jeg fortsatt gidd å holde på med små så merka jeg at de hadde lettere for å spise fiskefor, altså slik som til vanlig akvariefisk ![]() og jo varmere de har det, dess mer spiser de - og vokser altså raskere. Men 21 skal vel ikke være for kaldt i vært fall.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
fiskemat har de også fått..
![]() og frukten var kanonbra skyllet.. alt jeg kjøper blir skyllet godt før det ligges i kjøleskapet
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| sirisser døde i akvarium | kim88 | Fôrdyr | 8 | 11-02-2010 21:54 |
| Døde under hamskifte | Renor | Taranteller | 9 | 15-01-2008 10:15 |