| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2009
Alder: 23
|
prøvde her for litt siden å putte noen av sirissene mine i ett akvarie med litt kattesand i, noe som funket veldig dårlig da 9 av 10 var døde dagen etter
så ut som det hadde virvlet opp støv siden alle sammen var ganske støvete. så jeg regner med det er dødsårsaken, eller kan det være noe annet?har veldig lyst til å ha dem oppi der, men ikke at dem skal dø. kan det være kattesanda som var problemet? bør jeg heller bare kjøre på med torv som de andre sirissene har? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Kattesand er ofte tisatt kjemikalier. Så var nok det som tok kverken på de.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Egenskapene til kattesand er at den skal suge til seg mest mulig fuktighet og klume seg. De er også tilsatt div. duftstoffer for å motvirke/fjerne dårlig lukt. Kattesand har egentlig svært lite til felles med sand bortsett fra navnet.
Veldig nyskjerrig på hvorfor du vil ha sirissene dine på kattesand jeg også. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
du kan jo prøve sagspon mange som har dette å de lever pent, går å med torv eller jord, men er jorden eller torva fuktig vill de legge egg over allt.
eller d trenger ikke no på bunnen heller, blir nok litt vanskelig for de å gå så er jo ikke så greit seff.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
det var bare en sekk som jeg hadde liggende. tenkte jeg kunne prøve før jeg dro for å handle torv
noe jeg kunne spart meg for...
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Alder: 25
|
Jeg har sirissene mine i et faunarium som det så fint heter =)
Altså en for-/oppbevaringsboks (plast-terra) Jeg bruker en saglfis eller torv, med litt røtter og steiner, pluss frukt og grønt de kan spise =) Da lever de som regel bra, helt til de kommer inn til gekkoen eller agamene =p |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
Eller bare masse eggkartonger stablet på hverandre (slik at det blir mellomrom). Skaper også gjemme-muligheter slik at de ikke går oppepå hverandre. Minsker også muligheten for at de går for tett sammen og fristes til å spise hverandre opp
Eneste jeg bruker...
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
tusen takk for svar
nå er det fyllt opp med torv og de ser ut til å ha det bra
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Den ene babyen vår døde i dag...... | Psiv | Helse og sykdommer hos reptiler | 16 | 19-01-2008 00:04 |
| Døde under hamskifte | Renor | Taranteller | 9 | 15-01-2008 10:15 |
| Planteting døde! | Lewis | Terrarier | 9 | 11-08-2007 15:34 |
| Forsendelse av døde dyr.... | telia | Taranteller | 29 | 04-07-2007 22:57 |
| Nesten døde.. | Spiderce | Taranteller | 4 | 28-02-2007 21:07 |