| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Snakket med den lokale dyrebutikken idag, og hørte om dem hadde rottepinkies eller musefuzzies å selge.
Dem hadde ikke inne, men kunne bestille. Måtte da bestilles i 30pakk til 500kr (ca 16kr stk) for rottepinkies, eller 50pakk til 450kr (ca 9kr stk) for musefuzzies. En annen dyrebutikk i nærheten skal ha 25 kr stk, som jeg kunne få kjøpt enkeltvis. Slangen min kan spise 2 mus i uka. Det vil si at musefuzziene på 30pakk varer i 15 uker før dem er oppspist. Tåler dem å ligge i ca 3 mnd i fryseren før dem blir dårlige? Evt hvor lenge kan dem ligge i fryseren? Har hørt litt rundt på msn-lista mi og får så mye forskjellige svar
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Tror de tåler 15 uker ihvertfall, så tror ikke det skulle være noe problem..
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
|
jeg ryddet frysern . der fant jeg ut at jeg hadde vanlig og babymus . la en av hver på tining . virket ikke som det var noe galt med dem . ligget i frysern 8 mnd. så ringte dyrebutikken . dem sa det gikk helt fint . holder seg et år i frysern sa dem . men kan man stole på hva dem sier?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Har snakket med oppdrettere på de svenske messene, og de sier de kan ligge 1 år i frysen uten problemer.....
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Trondheim
Alder: 27
Meldinger: 186
|
"regelen" for fryst mat er at det kan ligge på frys i ett år. kan sikkert ligge 2 år uten problemer....
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Oppbevaring i fryser - matprat.no 6-12 månder har jeg selv ikke hatt noen problemer med. mvh Robin
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
Har du mulighet for å sette frysern på dypfrys så kan de ligge enda lenger.
2 måneder er null prob, blitt ofte 3-4 måneder her.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|