| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Oslo
|
Nå fikk jeg skikkelig fart i sakene og dro til biltema og kjøpte bokser og dro helt til Hamar for å kjøpe larvene til oppstarten av larvene.
Har lest litt her inne og på nett om avl av disse og synes det er veldig fascinerende. Vil ha oppdrett av litt flere slike fôrdyr som G. Roseaen min kan spise, men selve oppdretten er vel mest for kosens skyld, og fordi det er klin umulig å få tak i tella mat her i den store byen Elverum. Boksene jeg kjøpte er egentlig fiskebokser til å ha kroker, sneller og sluker i men jeg tror de vil funke suverent, vil gjerne ha innspill og tips ![]() Den ene baby boxen med selve larvene er 10'15cm ca, det er også boksen der de blir biller og den store boksen er noe sånnt som 15*25cm, den er selvfølgelig til billene som ikke har kommet ennå. Som bunnsubtrat bruker jeg puffa ris og de ser ut til å digge det helt rått. Raser rundt inni boksen som noen tullinger, heh. Det er den boksen jeg har litt gulrot og eplie i. Har lyst til å avle andre fordyr også fordi å fore henne larver er ikke nok, de er jo bare fulle av fett og skallet på billene er vel litt for hardt for en tella om jeg ikke tar feil. Jeg vil ikke avle sirisser fordi de stinker. Noen få pinnedyr kanskje? Gubben er skadedyrbekjemper og liker dårlig hobbyen min, ja den er nerdete men det er SÅ GØY! Kakkerlakker er derfor lite velkommne i hus selvom jeg skulle elsket å hatt dem^^
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Zophobas | anders95 | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 7 | 21-10-2009 20:01 |
| Zophobas.biller | Devilizer | Fôrdyr | 6 | 13-08-2009 23:52 |
| Zophobas | Shibiz | Fôrdyr | 1 | 01-03-2008 00:19 |
| Zophobas Laver. | _Nagash_ | Fôrdyr | 9 | 11-10-2005 10:46 |
| zophobas | Sid | Fôrdyr | 3 | 07-12-2003 05:00 |