| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
jeg har kjøpt tre små slings, og jeg hørte at sirisser kan drepe og spise slings hvis de er i hamskifte. da kjøpte jeg ufarlige melormer, og han i butikken sa at jeg skulle gi dem eple og lignende.
jeg tok dem i en boks og slang oppi en eplebit. nå stinker boksen og når jeg ser på undersiden så mugner den. hva kan jeg gjøre for å hindre at dette gjentar seg? nå skal jeg aller først ta ut melormene en etter en og legge i en annen boks, men hva etter det? disse dyra trenger jo mat. hva anbefaler dere som ikke mugner? kattemat? fiskemat? hva som helst hadde vært fint. kan muligens også være en idé å la dem få jord å gå på/i/under... takk for svar |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Havrekorn og gulrot funker utmerket her, eple blir alltid muggent og stinker som fy..
Husk å skrell opp gullrota
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
flott
da skal jeg prøve med det. må bare plukke dem ut en etter en etter en etter en..... fysj... gleder meg til disse kan ta kakerlakker og ikke blir tygget i stykker av sirisser.er det nødvendig å ha jord hos disse? eller kan de bare ligge i boksen uten noen ting? fant også en død siriss i sirissboksen min. den falt virkelig i smak. tok dem 10 min å rive den i stykker og bli helt kvitt den. de spiser alt skumle dyr...
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Så lenge sirissene er på riktig størrelse (Det samme med kakerlakker) Ser jeg ikke noe problem i å bruke de som fôr.. men de ska jo bli spist opp, blir de ikke spist opp, kan du bare ta de ut av buret/boksen.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
ja. tar ut maten hvis den ikke blir spist i løpet av første dagen og natta.
men trenger melormer jord å grave i eller klarer de seg fint uten? har bare en neve her, så er ikke så mange. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har fylt halve boksen med havrekorn, som de graver seg ned i og spiser litt på.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
melormer kan å drepe taranteller om de er under hamskifte, oppdaga det med en norsk edderkopp for ikke lenge siden
![]() men hiv oppi allt du ønsker til melormene dine, men om du ikke har så mange så bør du ta ut matrester etter 2-3 dager, da vill det ikke komme no mug eller lignede. hos meg så bruker jeg ikke lok i det hele tat, å her er det tørt hele tiden å jeg kan hive hva jeg vill oppi uten at det mugner
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
ok. renser i hvert fall boksen, og etter det tar jeg oppi noe havrekorn med noen biter av gulrot. tør bare ikke å ha av lokket. den står i en liten plastboks på et tv-bord. om den falt i bakken uten lokk hadde jeg fått en liten jobb å gjøre.... hadde jeg hatt veldig mange tellaer eller liknende, ville jeg kanskje hatt mange flere og hatt dem i en stor boks uten lokk. tenkte at siden jeg bare har 3 slings så trenger jeg vel ikke så mange. dør sikkert før de blir spist.
men lokket består stort sett av hull/gitter. er sånn boks du kjøper i dyrebutikken. mini-terra, på en måte. sånn med hank på toppen. burde være ganske tørt, men eple er jo så veldig fullt av vann -__- |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Melormer | Irongirl | Startgropen | 10 | 19-03-2009 15:44 |
| Veske i boksen til Leosen | Miroxx | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 3 | 10-08-2007 14:21 |
| melormer | myraas | Fôrdyr | 1 | 29-06-2005 11:37 |
| øh... åffer gror det saker i boksen min? | straymond | Terrarier | 7 | 02-05-2005 16:24 |
| Melormer | reptiOadA | Øgler | 1 | 27-07-2004 15:08 |