| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
I vår nye hage, har vi et tre fullt i heggspinnmølllarver.
Er det okei fordyr som tilskuddsfor? Evt møllene som klekker(klekker møll?) der om noen uker?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2004
|
hvis du søker i nette, finner du masse info!!!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Jeg velger å spør på et forum hvor andre kanskje har erfaringer med disse dyrene, fremfor å søke på internett og finne ut at "de ikke skader mennesker, de er bare ekle" eller at "Heggspinnmøllen sprer seg over hele trøndelag". Det jeg lurer på er hvor godt de egner seg til for. Om man ikke har noe vettugt å komme med, kan man godt holde seg unna temaene...
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2004
|
Så Så er ikke vits til agresion her, har ikke sagt du ikke skal spørre i forumen, hvis du leter litt i nette finner du masse info om dem, om de er giftig eller ikke og hvorfor fuglene ikke eter dem. er vel grunn til at fuglene ikke svermer rund dem, spinnen fungerer som en beskyttelse mot fugler og andre dyr. hadde de gift hadde de ikke brukt spinn som beskytelse.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: steinkjer
|
For tredje år på rad har heggspinnmøll herjet området her, så blir ikke noe heggbærlikør i år heller
I år har jeg ikke brukt noen larver som fòr, men i fjor prøvde jeg noen få larver til noen av mine edderkopper. Larvene ble spist, og alle edderkoppene som fikk larver lever fortsatt. Har sålangt i år hadd tilgang på maggots, så har ikke hadd behov for heggspinnmøll til de mindre edderkoppene.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Ja, heggspinnmøllen liker seg visst her i Trøndelag. De er så nasty! Larver over alt! Satser på gekkoene får fikset problemet da
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|