| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: I midten
Alder: 32
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Det er dubia ja.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Leste på annen tråd at de er lett å oppdrette.. bra det, for dem var ganske dyre i butikken.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Ser ut til å være vår venn B. dubia, ja. Du kan jo sammenlikne med dette bildet:
![]() De klatrer ikke på glass eller loddrette plastflater, lukter ikke så ille (til å være kakerlakker), og spiser stort sett gullerot. De er ikke de raskeste til å formere seg, og trenger oppvarming for å få fart på kolonien.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Det er nok dem jeg har. De har ca 28 grader som de står nå.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Kristiansand
|
Årh. Bare jeg ser bildet savner jeg mine små dubias
|
|
|
#9 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Du kan fint øke temperaturen til 30+. Jo varmere disse har det, jo fortere går det. Jeg holder mine i store "smartplast" bokser med royalcanin kattemat, kaninfor og det som måtte passe seg av frokost blanding som bunnsubstrat. Gir de appelsin, gulerot, eple og sukkererter til mat. Kassene står på en stor varmematte, men det var først etter at sommertemperaturen kom de eksploderte i kassene. De har et sted mellom 30-33-34 grader nå tenker jeg.
Mvh Robin
|
|
|
#10 |
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
|
Jepp. De temperaturene som Nagash nevner er best om du vil avle. Jeg kjøpte en koloni på ca 100+ dyr fra Danmark og holdt de på ca 25-26grader. Oppnådde minimalt med avling da. Noe som også var poenget. Reptiler spiser "litt" mer enn taranteller, mine 100 dubiaer varte nesten ett år fordelt på 5kopper (pluss ett og annet sirissmåltid innimellom)
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp til å bestemme hvilken type tella jeg har =) | Frøya | Taranteller | 5 | 20-01-2009 09:53 |
| Skilpadde Hvilken type? | lompah | Slanger, øgler og skilpadder | 5 | 12-01-2009 11:58 |
| noen som vet hvilken type gecko dette er? | fisle | Gekkoer | 12 | 25-08-2008 06:56 |
| Hvilken type? | Gina87 | Taranteller | 6 | 12-03-2008 14:53 |
| !!!Pop Quiz!!! --- Hvilken type skilpadde? | Hiax | Skilpadder | 6 | 15-01-2008 00:32 |