"

Reptilfreaks.no > Mat til herptiler og virvelløse dyr > Fôrdyr Hvilken type kakerlakker er dette?

Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 09-06-2009, 20:53   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
Meldinger: 322
Standard Hvilken type kakerlakker er dette?

Kan noen si meg noe om disse kakerlakkene? De skal være fra Argentina, mer info hadde ikke personen på dyrebutikken. Er de samme type, de 4 man ser på bilde?
smittsmule er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-06-2009, 21:02   #2
Reptilfreak

reibrus sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: I midten
Alder: 32
Meldinger: 149
Standard

Latin navnet på argentinsk kakerlakk er vel Blaptica dubia. De på bilde ligner litt på mine dubia. Har du et nærbilde? Litt enklere å se...
reibrus er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-06-2009, 21:04   #3
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Det er dubia ja.
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-06-2009, 21:04   #4
Reptilfreak

gurine sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 185
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av reibrus Vis post
Latin navnet på argentinsk kakerlakk er vel Blaptica dubia. De på bilde ligner litt på mine dubia. Har du et nærbilde? Litt enklere å se...
klikk på bildet noen ganger så blir det nærbilde
gurine er online nå  
Svar med sitat
Gammel 09-06-2009, 21:16   #5
Reptilfreak

Standard

Leste på annen tråd at de er lett å oppdrette.. bra det, for dem var ganske dyre i butikken.
smittsmule er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-06-2009, 21:30   #6
Reptilfreak

Gorgonops sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 865
Standard

Ser ut til å være vår venn B. dubia, ja. Du kan jo sammenlikne med dette bildet:

De klatrer ikke på glass eller loddrette plastflater, lukter ikke så ille (til å være kakerlakker), og spiser stort sett gullerot. De er ikke de raskeste til å formere seg, og trenger oppvarming for å få fart på kolonien.

Vi er alle reptiler innerst inne.
Gorgonops er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-06-2009, 23:26   #7
Reptilfreak

Standard

Det er nok dem jeg har. De har ca 28 grader som de står nå.
smittsmule er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-06-2009, 12:57   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 761
Standard

Årh. Bare jeg ser bildet savner jeg mine små dubias Men det ser veldig ut som noen dubias ja
Svar med sitat
Gammel 10-06-2009, 12:58   #9
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Du kan fint øke temperaturen til 30+. Jo varmere disse har det, jo fortere går det. Jeg holder mine i store "smartplast" bokser med royalcanin kattemat, kaninfor og det som måtte passe seg av frokost blanding som bunnsubstrat. Gir de appelsin, gulerot, eple og sukkererter til mat. Kassene står på en stor varmematte, men det var først etter at sommertemperaturen kom de eksploderte i kassene. De har et sted mellom 30-33-34 grader nå tenker jeg.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 10-06-2009, 15:06   #10
Moderator

Jonas sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
Meldinger: 882
Blog Entries: 3
Standard

Jepp. De temperaturene som Nagash nevner er best om du vil avle. Jeg kjøpte en koloni på ca 100+ dyr fra Danmark og holdt de på ca 25-26grader. Oppnådde minimalt med avling da. Noe som også var poenget. Reptiler spiser "litt" mer enn taranteller, mine 100 dubiaer varte nesten ett år fordelt på 5kopper (pluss ett og annet sirissmåltid innimellom)
Jonas er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hjelp til å bestemme hvilken type tella jeg har =) Frøya Taranteller 5 20-01-2009 09:53
Skilpadde Hvilken type? lompah Slanger, øgler og skilpadder 5 12-01-2009 11:58
noen som vet hvilken type gecko dette er? fisle Gekkoer 12 25-08-2008 06:56
Hvilken type? Gina87 Taranteller 6 12-03-2008 14:53
!!!Pop Quiz!!! --- Hvilken type skilpadde? Hiax Skilpadder 6 15-01-2008 00:32

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:27.