| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Akershus
Alder: 28
|
Jeg handla meg noen melormer for litt siden, og nå ser jeg det har blitt pupper av noen av de!
Er det noen her som kan si om noen av de er døde? Hvordan skal jeg behandle puppene videre? Skal de ha det tørt? Spesiel temp? Mvh Blowfish83
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Beklager å måtte si det, men det er ikke pupper. De der er døde.
Puppene blir hvite og får en annen form. (mener på det skal ligge et bilde av dem på en av trådene her inne, men husker ikke hvilken).
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Jepp alle er nok daue..
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Hadde noen maggoter som ble sånn også (en god del faktisk, sikkert 150stk). Trodde de var helt greie. Helt til de begynte å lukte sur gammal lapskaus.. Pælma de i dass!
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
puppene har nesten samma farge som melormene, men litt mindre, litt feitere, litt mer bananform.. de der er bare å kaste..
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Midt i Norge
|
Sitat:
Etter min erfaring har puppene det best av å bli fjernet fra substratet. De kan tørke ut av å bli liggende i f.eks hvetemel. Pleier bare å legge de i en liten boks med lufting og -ingenting- egentlig. Når de så blir til bille, slipper jeg de tilbake med de andre for å ha seg og kose seg.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Altså det blir samme puppe av melorm som zophobas, bare den blir mindre.
Får liksom ikke helt til å få skikkelige pupper av de dyra der.. Alle kreperer.. Jeg legger larvene i havregryn også får de noe salat og gulrot innimellom.. Tempen på rommet er ca 21 på dagen og ca 18-19 på kvelden. Det med maggoten er kanskje forståelig hvorfor de døde. Hadde de på baderomsgulvet med varmekablene på.. Ble sikkert stekt i hjel tenker jeg
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|