| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Har vel en 200 melormer, 10 biller og noen pupper som skulle fått hjemmet sitt rengjort!
Men hvordan gjøre det best mulig, uten mye styr? Også er jeg redd for de evt. eggene som KANSKJE ligger blandt havregrynet. Tips? Har tenkt på sil, men da er det fortsatt igjen mye "gammel" havregryn som skulle vært fjernet! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
øhm, vi renser aldri hos melormene. Har det kommet mugg?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
jeg har en boks som jeg svler melormer i, er kansje 2000 melormer der ver gang jeg rensker.
jeg rensker ut melormene slik at jeg kan putte de i isbokser å la de forpuppe seg. å det jeg bruker er en slaks sil, noe jeg har laga, men sil er ber, for det jeg bruker er det for store hull, så om du har sil så er det knal ![]() å om det er noen egg, hmm spørs hva du skal med det gammle undelaget ? skal du hive det ?, da gjør det ikke no
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
nå vet jeg ikke å mange du har har, men om jeg skulle ha renske hos 1000 sirisser ca, så ville jeg ha hat en tom boks å tat opp eggkartonger å riste over den tomme, å legge neddi 2 eggkartonger å la de ligge der i noen min eller sec før jeg rister igjen, for sirissene vill jo gjeme seg hele tiden,
så da er det bare å gjenta dette noen ganger ![]() så når det begynder å bli noen få igjen så er det bare å bruke hendene ^^, har ikke gjort dette med sirisser før, men gjor det med 1000++ kakelakker å det funka dritbra for meg.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Østfold, Fredrikstad
|
Takk for svar! Skal testes ut. litt redd for at de skal sprette til alle kanter når jeg rister, men det er verdt ett forsøk. skal nok gjøre det i dusjen isåfall, så de ikke har så mange steder å gå.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
ja er jo sant det, kan jo bli noen rømlinger av det, så er lurt å ta det en plas der man kan fange de igjen ^^,
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Jeg trodde det var vanlig å rengjøre hos dyrene jeg?! Synes ikke det er trivelig at stanken står ut av boksen og lever i sin egen dritt. Og dette skal man fòre med videre?
Ser for meg det er lurt å fòre med hygieniske dyr ![]() Apropo hygiene så lurer jeg på fòret som jeg gir melormene. Jeg får inntrykk av at jo mer gammel gulerota er, jo mer "menger" de seg rundt den. Kan det stemme? Skal man la fòret ligge lenge? Jeg skiftet ut hver dag, men blir usikker. Gulerota er ikke populær de første timene. Men etter en dag? Jo da kryr det av melormer rundt den! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
Det blir mye bøss hos melormene, og eventuelt en del døde melormer.. jeg renser melormboksen min med å plukke med pinsett, en for en.
Skjønt kanskje ikke alle har tålmodigheten til å sitte å plukke... ![]() Ang mat, så pleier jeg å hive oppi noen skivet gulrotbiter nå og da, gjerne med noen dagers mellomrom. Da er de sultne, og menger seg rundt gulrotbitene i en vill frenzy, og det tar sjeldent mer enn 12 timer før alle gulrotbitene er spist opp. Ellers hiver jeg oppi litt havregryn og slikt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Er det mulig å bli mer ansvarsløs? | sveinjo | Media | 23 | 03-02-2009 13:09 |
| Mulig syk leo | Torsteindale | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 43 | 26-12-2008 16:11 |
| Rengjøring av Akvarium\Terrarium | jarex | Terrarier | 5 | 09-07-2008 16:19 |
| Rengjøring av røtter/steiner/greiner??! | DevilDoll | Terrarier | 10 | 21-04-2008 15:58 |
| Mulig Mugg?? | big_cola_fan | Taranteller | 3 | 07-12-2007 14:04 |