| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Ser nå oppi petboxen jeg har at det er mange forskjellige melormer. Noen er litt mindre, andre ser mer gul ut, noen litt blass i fargen, andre skikkelig tykke og saftige.
Så lurer på hvordan de ser ut i de forksjellige stadiene, fra liten bebis til kjønnsmoden bille(eller går de lengere enn til bille?). ![]() Gjerne med bilder. Er litt spent på hvor langt mine har kommet, og om det er lenge til de blir biller
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Stadiene er egg -> larve -> puppe -> bille
Bille er det siste stadiet, og det er her de formerer seg før de dør. Wikipedia har en ganske fin artikkel (artikkel) med bilder og mer inngående forklaring av de ulike stadiene. Edit: og Shelob kom meg i forkjøpet med en mye bedre link
Retningslinjer for forumet Sist endret av DanFekar; 27-03-2009 kl 17:32. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Jeg har alle melormene i en petbox. Jeg forer litt av de, og da er jeg redd for å plukke ut de melormene som er nært å bli pupp.
Men satse på å fore med de som er minst? Egentlig skulle jeg hatt flere bokser men.. Hvor lang tid tar det før de blir pupper? Har vel hatt mine i snart 1,5 uke og ingenting har skjedd enda. har hatt 28-32 grader den siste uka. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
En raskere måte å få de til å bli pupper er å legge en melmark i hver sin lille boks og la de ha det helt mørkt. Da vil de skifte fortere.
Men de vil skifte av seg sjøl etter hvert. bare la tiden til hjelp. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva betyr de forskjellige rangsjeringene? | bernie95 | INFORMASJON | 2 | 01-03-2009 19:18 |
| forskjellige sammen | Pekken | Boa og pyton | 36 | 13-03-2008 18:49 |
| forskjellige ord | Taranteller | 2 | 28-06-2007 23:41 | |
| 2 forskjellige skorpiser i samme bur? | Androctonus | Skorpioner | 2 | 31-05-2007 12:04 |
| Forskjellige fargevarianter av G.rosea | _Nagash_ | Taranteller | 5 | 25-12-2006 17:43 |