| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: bergen
|
Hei hei.
Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt NORSK vanlig meitemark? eller om noen av dere vil tjene dere en slant og gå ut å plukke noen hundre stykker? Betaler selvsagt en fornuftig pris, så her er det nok mer å tjene enn å gå med avisen.... Mvh Ymar |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: akershus/lørenskog
Alder: 32
|
meitemark får du kjøpt på sportsbutikken/fiskeutstyrutsalg...
trur det er 50kr for en boks, antall kommer ann på om du vil ha store eller små mark... Mvh. Knut80 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: I midten
|
Tror de selger på sports butikk.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
Hadde det ikke vært for all snøen her, så skulle jeg gjerne tatt med meg sønnen ut for og plukke
det hadde bare vært en finfin ting og underholdt 3 åringen med noen dager...
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
du får bokser med små, midium og store mark.. hvis du graver etter mark finner du alt fra 2cm til 20 cm, i tillegg er det forskjell på tykkelse...
maggot er maggot og mark er mark... Mvh. Knut80 |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Ok ok. Visste ikke at sportsbutikker solgte flere størrelser på mark. I Trondheim er et kun en str. så vidt jeg vet.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
er veldig glad i fiske og jeg bruker forskjellige størrelser på mark ut ifra hva jeg skal fiske.....
er ikke sikkert at alle sportsbutikker har alle typene, men det kommer sikkert litt an på hvilken produsent de får mark fra.. søkte på google, der fant jeg ut at Stor meitemark (Lumbricus terrestis) - den største norske arten, kan bli omtrent 30 cm lang.... skal dere plukke ute må dere plukke litt unna tettbebodde strøk, mange bruker ugressfjerner i hagene sine, det kan være dumt å fore reptiler med forurenset mark..... like greit å dra litt ut på lande å finne mark der..... Mvh. Knut80 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Heisann.
På XXL vet jeg at de har hatt inne meitemark. Nøyaktig art vet jeg ikke. Jeg har en kasse stående hvor jeg (tror) avler på dem...virker hvertfall slik, blir bare fler og fler av dem hehe. Jeg lager ny slik hvert år og stort sett kan jeg gå å plukke av den hele året så sant jeg tåler å bli litt skitten på fingrene. De er ganske nøbne på hvilken struktur på jorden har. Eggene tar vel rundt en 7-14 dager å klekke i den rette temperaturen (de trives best i 15 Celsius) for dem og mini meitemarkene vokser raskt alt etter hva slags mat de får. Tidlig kompostjord/møkk er bra substrat for dem. I tidlig fase når komposten har begynt å gå i forråtnelse er det beste for dem. Viktig at kassen er dyp ettersom hvis det blir for varmt søker de nedover og hvis det blir for vått søker de oppover. Men generelt er de temmelig vanskelig å avle på dem da alt avhenger av så mye. Bare sånn...hvis du skulle finne på å prøve avl selv..hvis ikke kan jeg vel si i fra om jeg får noe gang på det i år hehe
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
De fleste som selger fiskeutstyr skaffer mark, men det er ofte sesongvare.Jeg har hatt problemer og få tak i senhøst/vinter/tidlig vår. Det skal finnes oppdrettere på dem, men har ikke lykkes og finne de.
XXL Laguneparken har solgt. Aktiv fiske i Rådalskrysset. Finn de lange i marken (mulig disse er lagt ned nå i finanskrisedager) Og G-sport sentrum hadde ivertfall inne ifjor. Ellers er det plenty gode plasser og finne dem en mørk regnværskveld med lommelykt. Sist endret av Gobblin; 24-03-2009 kl 23:24. Begrunnelse: Tasteleif |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |