| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Akershus
Alder: 28
|
Hei.
Er det noen som kan svare meg på hvor store sånn ca fluene blir av maggot? Vil det også hjelpe med litt varme for å få litt fortgang i prosessen? Når de har blitt fluer, skal de ha noe spess for for de burde brukes til for? Takk! Jim
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Da får jeg handle meg litt honning.. Eller starte bieavl
Men jeg har funnet noen svarte klumper, som ligner litt på dverghamsterbæsj.. Er det pupper? Eller er det maggot som har tatt kvelden?? Takk takk
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
det er sikkert puppene. De er som regel litt avlange og rødebrune.
Varme vil få fort fart på prosessen. Å ha de i kjøleskapet vil senke farten på prosessen, men de vil forvandle seg da også, bare veldig sakte. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Jeg er fargeblind, så da er de sikkert røde.. Er i hvertfall avlange!! Da blir det ikke lenge til gutten min får litt annen snadder enn siriss xD
Men hvor lang tid sånn ca tar puppestadiet da? Har mye jeg må lære meg her.. Helt ny i faget.. Og er bare helt frelst
Ja, til legalisering av reptiler i Norge! Sist endret av DanFekar; 18-03-2009 kl 20:43. Begrunnelse: Slo sammen to påfølgende innlegg |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Når de er blitt pupper så mener jeg det tar ca 1 uke i romstemperatur.
Det spørs her helt angående temperaturen, kan varier mellom 20-25 grader på antall dager, feks. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
For jeg la dem i boksen i dag, og plasserte den på gulvet å badet, som har varmekabler.. Og det er pupper alt! Syns det gikk veldig fort.. Kanskje jeg har for høy temp. Er vel ikke bra med for mye varme?
Jeg kommer også til å få litt problemer når alle har blitt til fluer.. Skjønner ikke hvordan jeg skal få ut noen, uten at resten flyr sin vei Og burde jeg fjerne puppene å legge disse i egen boks?
Ja, til legalisering av reptiler i Norge! Sist endret av blowfish83; 18-03-2009 kl 21:04. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har larvene og puppene i kjøleskapet. Og så tar jeg ut noen teskjeer med pupper som jeg har i egen boks i romtemperatur. på den måten har jeg hele tiden pupper og noen fluer.
Greit å ha de i romtemperatur tror jeg. Jeg har fiskehov som jeg bruker å fange fluer fra boksene med. På den måten kan ikke alle fly ut samtidig. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |