| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Heisann.
Jeg fikk igjen et terra jeg hadde lånt bort i november. Etter noen uker skulle jeg tømme det og oppdaget da et par kryp som levde oppi der. Etter å ha silt igjennom hver bit før jeg kastet det, satt jeg igjen med 8 små tasser i forskjellig str. Det minnet stygt om kakerkakker. Tok og puttet de oppi et lite terra, og putter inn litt mat og vanner innimellom. Ganske artig å se hvordan de har gravd ganger i jorden inntil glasset. Tenkte at disse gjør ikke noe galt, og er jo enkle å ha. MEN!.... så tittet jeg helt tilfeldig inn når jeg vannet nå, og det kryr av småtasser der inne... Dette var noe jeg ikke har tenkt på. Idiotisk nok... Levetiden er vel fra 1-2 år? og hvor hardt er skallet på disse små? Er det såpass mykt at alle dyr kan spise de? Eller begrenser det seg fordi de har "skorpe" ???
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Hm, har du mulighet for å leggeopp et bilde av de? Litt vanskelig å vite hva det er snak om uten. Men taranteller kan i utganspunktet spise kakerlakker uten problemer, hører at det knaser fint når du mater med store
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Har fått opp bilde på albumet nå. Men får fremdeles ikke lagt det opp her jeg.
Kan noen identifisere de kakerlakkene for meg er dere snille?? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Høyreklikk på bildet. Trykk kopier bildeadresse. Trykk på bildeknappen i innleggsskriveboksen, trykk ctrl+V for å limeinn adressen, så er det i boks
![]() Vil tro at det aller mest sansynlig er den arten Psychofox nevner. Siden den er vanlig som fordyr, og er veldig lik dine.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Husk å klin inn øverste del av boksen du har kakerlakken i med vaselin, disse klatrer uten problem på glass og plast, men ikke over vaselin. Så er bredt felt med vaselin holde de på plass
Og etter min erfaring er de veldig glad i appelsin. ellers får de kattemat som hovedfor hos meg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk for tips.
Skal prøve å huske hvordan jeg legger inn bilde heretter. Vaselin skal prøves om jeg flytter de. Nå bor de i et exo terra så de kommer ikke ut.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Kakerlakk barn kan komme ut av luftinga på exo terra, så vær obs.
De kakerlakkene er kjempe bra mat, men de kan lett stikke av og bli boende hjemme hos deg. Jeg har slike, og mine taranteller elsker de, og mine voksne knelere (Hierodula unimaculata) spiser også disse uten problemer. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |