| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Jeg har satt inn både en boks med jord og en med oasis(leste en dansk oppskrift om avl, og måtte likesågreit teste det og).. Ser ikke noe i jordboksen men i oasisen lå det noe rart.
![]() Av og til så ligger det 2-3 hunner sammen oppi oasisen, tydlig at de liker seg der. Noen som kan svare meg på hva det er?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
må si meg enig med Allan her. Det tar vanligtvis også en uke eller mer (avhenging av varme) før jeg i det hele tatt har kunnet se eggen, og det er da som oftest når de har vært nære til å klekkes...
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Såpass ja.. Da må jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente da!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
Jeg har avla en del sirisser, og har funnet min egen lille oppskrift på de.
1. melkekartong som man deler på langs 2. fyll oppi varmecelluitte 3. ha i vann i celluitten til den er passe fuktig, dog ikke gjennomvåt. 4. la boksen stå inne hos sirissene i 2-4 dager. 5. flytt boksen over i en stor boks med celuitte, som er meget fuktig, slik at luft fukten er bra, ha lokk på den store boksen. 6 ha en varme matte under den store boksen, husk å lufte den store boksen 1 gang for dagen. 7 etter 14 dager +- vill du se små sirisser, ta da ut den lille boksen og sett den i en tørr boks med matte under 1/3 av boksen, sett gjerne den lille boksen halveis over varmematten=)
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
det er nok bæsj du ser der ja, eggene pleier som regen å vere veldig tynne og avlange å ligger dypt nede, pleier ikke å likke oppå om de ikke graver de opp
men sia det er oasis så vill jeg anta at de ikke kan grave så godt der som de gjør i jord.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Oasis skulle være fint, for hunnen stakk rumpa ned i oasisen og det ble små hull. Men ser ikke noe hull, bare at de har gravd på toppen.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Er dette egg da?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Tøft
![]() Men håper det går bra med eggene, de er jo tross alt presset mellom platikkglasset og oasisen. Lurer på hvor mange det blir, er flere steder rundt kanten på glasset at det ligger egg. Om de ligger like tett i resten av glasset og, så tror jeg det blir mange.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Siriss egg | Fluffy | Andre insekter | 11 | 13-02-2008 16:09 |
| siriss mat?? | duefjes | Andre insekter | 34 | 05-01-2008 01:30 |
| Siriss egg | lazor | Andre insekter | 23 | 04-11-2007 17:43 |
| Følg Terrarie byggingen bilde for bilde. | Løven31 | Terrarier | 31 | 20-07-2007 11:39 |
| Siriss mat | _Nagash_ | Småprat | 6 | 22-02-2006 15:27 |