| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2007
Sted: Grimstad
Alder: 26
|
Blabtica Dubia er de mest vanlige kakelakkene som fins i en reptileiers hjem, og er enkle å fa tak i. De blir mellom 4 - 6 cm, vet ikke om det er stort nok?
Viss du vil ha større er det nok sikkert andre her som har kjennskap til større. De kan ikke klatre på glatte overflater, dermed enkelt å holde de på en plass, mer rømmningssikkert. Jeg holder de i plastbokser med eggkartonger, de står på badet der jeg har varmekabler, og de formerer seg lett. Som fôr får de det jeg finner i skapet, barnegrøt (pulver), fiskemat, vitaminpulver osv. Og gulerøtter til fuktighet.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Vet at det er endel som har Blaberus hybrider som blir ganske store, jeg har noen av disse og de er ihvertfall 10cm som adulte, har ikke avlet så bra her ennå, men jeg har de litt for kaldt akkurat nå. Bra med varme og mat så popper de nok ut unger.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Hvesekakkerlakker er godt pansret, blir i største laget selv for de store dderkoppene og har den ekle uvanen at de kan klatre på glass. De formerer seg sakte (saktere enn B. dubia i alle fall). Anbefales ikke med mindre du har en T. blondi som synes dubia'er er for smått.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Jeg har blaberus sp kakerlakker som jeg gir til mine voksne / store tarantellene.
Og de er hvertfall fornøyde, mye mat i de kakerlakkene. Hadde de på gulvet i stua først og da var det nesten ingen avl. men nå står de i boden der det er over25grader 24t i døgnet, og nå er det masse barn der. Mine klarer ikke å gå på glatte vegger. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
|
Sitat:
Jeg har en ganske stor Acanthoscurria geniculata frøken som ikke vil ta dubiaer eller sirisser |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2004
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kakkerlakker. 11 arter i alt. | _Nagash_ | Insektfakta | 0 | 22-01-2008 10:32 |
| Fôring av Madeira Kakkerlakker | Chixz | Filmsnutter | 14 | 04-01-2007 22:18 |
| Kakkerlakker | tovang | Fôrdyr | 1 | 04-06-2006 21:16 |
| kakkerlakker i oslo | anarkist | Fôrdyr | 2 | 20-05-2006 13:25 |
| Unger på Kakkerlakker | aleXXX | Andre insekter | 5 | 17-06-2005 12:51 |