"
Gammel 02-01-2009, 23:06   #1
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,650
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard Fluer

Har lyst å høre hva dere andre har av erfaring med fluer som fordyr til edderkopper, skorpioner osv.

Jeg kjøper inn maggot fra sportsbutikk og har de så i kjøleskapet. Tar ut noen spiseskjeer med kokonger og har de i petboks til de blir fluer.
Gir de honning og vann så de blir gode og runde.

begynte med fluer pga at jeg skaffet meg knelere. Men så begynte jeg å gi fluer til mine trelevende edderkopper, og så de bakkelevende. Og nå også skorpionene mine.
det er sjølsagt slings og små juvenile jeg snakker om. Og de får annet for også som kakerlakker og melamark, forandringer fryder.
For skorpionene klipper jeg vingene på fluene slik at de bare vandrer rundt.
Virker som fluer er meget ønsket som mat og at det er masse mat i ei husflue. Det ser ut for meg at fluene trigger jaktinnstinket bra.
Blir liv med engang når jeg gir de fluer, tar litt mer tid med annet for. Kanskje de gir mer vibrasjoner pga vingene?
Hva tror dere?

Mine Getazier er det virkelig spennede å gi fluer, de går jo på jakt, står ikke bare å venter på maten. de hopper og løper etter fluene som flyr rundt i terrarie. Utrolig fasinerende å se.

Folk som går forbi stuevinduene tror nok at jeg er litt sprø av og til da jeg veiver rundt med en fiskehov, men jeg er bare på fluejakt, alltid noen som klarer å stikke av.
Har også katter som er på fluejakt.

Vel det var litt om mine flueerfaringer, hva er deres?
shelob er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 23:24   #2
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Jeg prøvde å gi fluer til tarantlell slingene mine men de ville ikke ta dem uansett
Galil er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-01-2009, 01:08   #3
Reptilfreak

Eggy sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
Meldinger: 1,439
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)
Standard

Har gjort dette en stund til flere av slings mine. Jeg kjøper også maggots, men foretrekker og mate dem som maggots så jeg tar ikke og legger dem til siden for og bli fluer, men det er klart at når de en dag klekkes til fluer så kaster jeg dem ikke ut, slenger dem like greit oppi til det som byr seg.
Svar med sitat
Gammel 03-01-2009, 01:32   #4
Reptilfreak

Antoine sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Oppland
Meldinger: 163
Standard

Jeg kjøper også maggot og gir fluene til både sørgegekko og kneler. Fungerer stålende. Bare passe på at man har konstant tilgang og ikke må vente på at de skal forpuppe seg og klekke til fluer.
Antoine er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-01-2009, 10:19   #5
Reptilfreak

Dendroaspis sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 809
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
Har lyst å høre hva dere andre har av erfaring med fluer som fordyr til edderkopper, skorpioner osv.

Jeg kjøper inn maggot fra sportsbutikk og har de så i kjøleskapet. Tar ut noen spiseskjeer med kokonger og har de i petboks til de blir fluer.
Gir de honning og vann så de blir gode og runde.

begynte med fluer pga at jeg skaffet meg knelere. Men så begynte jeg å gi fluer til mine trelevende edderkopper, og så de bakkelevende. Og nå også skorpionene mine.
det er sjølsagt slings og små juvenile jeg snakker om. Og de får annet for også som kakerlakker og melamark, forandringer fryder.
For skorpionene klipper jeg vingene på fluene slik at de bare vandrer rundt.
Virker som fluer er meget ønsket som mat og at det er masse mat i ei husflue. Det ser ut for meg at fluene trigger jaktinnstinket bra.
Blir liv med engang når jeg gir de fluer, tar litt mer tid med annet for. Kanskje de gir mer vibrasjoner pga vingene?
Hva tror dere?

Mine Getazier er det virkelig spennede å gi fluer, de går jo på jakt, står ikke bare å venter på maten. de hopper og løper etter fluene som flyr rundt i terrarie. Utrolig fasinerende å se.

Folk som går forbi stuevinduene tror nok at jeg er litt sprø av og til da jeg veiver rundt med en fiskehov, men jeg er bare på fluejakt, alltid noen som klarer å stikke av.
Har også katter som er på fluejakt.

Vel det var litt om mine flueerfaringer, hva er deres?
Dette må jeg prøve.
Svar med sitat
Gammel 03-01-2009, 13:32   #6
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Har samme erfaringer som du. Fluer er flott mat til slings og juvenile edderkopper, spesiellt de tredlevende jeg har klikker helt på fluer

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-01-2009, 16:47   #7
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,650
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Var i sportsbutikken og kjøpte maggot nettopp. fikk vanlige hvite og en boks med røde maggot. Hva slags fluer blir de? Noen som vet?

ps lagde litt morro i butikken. Da jeg kjøpte 4 bokser med maggot fortalte 2 av de ansatte at sjefen hadde sagt at vis han solgte 10 bokser før de stengte (45min. igjen) så skulle han spise en maggot. Med mine fire hadde de bare å selge 1 boks igjen.
Jeg kjøpte da sjølsagt en 5. boks. Butikk sjefen ble ikke glad da, men de andre i butikken fikk seg en god latter og vi alle ønsket han lykke til med middagen.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-01-2009, 19:04   #8
Reptilfreak

Dendroaspis sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 809
Standard

Naboen fortalte at det er samme art, bare at de røde maggotsene er farget rødt så de skal ligne på fjæremygglarver, som er røde. Hvordan de farges vet jeg ikke helt, mulig gjennom maten de har fått. Jeg skal prøve å undersøke nærmere.
Svar med sitat
Gammel 13-03-2009, 09:35   #9
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2009
Alder: 35
Meldinger: 5
Standard

Noen som kan selge meg noen vingeløse bananfluer så jeg kan starte avl av egne maggot og fluer?
PM meg eller send meg mail. Betaler 50 kr i frakt og for de fluene i en filmboks eller lignende (kinderegg?)
Tommyas er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-03-2009, 09:45   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Hordaland
Meldinger: 88
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Antoine Vis post
Jeg kjøper også maggot og gir fluene til både sørgegekko og kneler. Fungerer stålende. Bare passe på at man har konstant tilgang og ikke må vente på at de skal forpuppe seg og klekke til fluer.
Hvor store er disse fluene da? Sliter med tilgangen av bananfluer for tiden, og et slikt supplement til sørgisene hadde vært fantastisk!
Torsteindale er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Fluer i terrariet del Taranteller 2 12-10-2008 18:36
Har du for mange fluer? :) e_razor Fôrdyr 17 12-07-2008 22:49
Maggot fluer Shibiz Fôrdyr 8 16-01-2008 15:37
små fluer misspower Terrarier 7 07-02-2007 01:20
Spy fluer Naja-naja Fôrdyr 11 25-11-2006 21:59

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:08.