| Filmsnutter Her kan du legge inn filmer om dyrene dine. Fôringer, parringer m.m. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
|
hei eg fant denne videoen på youtube og eg har alderi sett en så stor krokkodill (det er vist verdens største)
http://www.youtube.com/watch?v=M-kvAl-xs7A
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Slikt er litt trist, dette er tydeligvis en urgammel dille, og mest sannsynlig en av de siste virkelig store. Og kan by på mye problemer i det elvesystemet vis de rykker den ut av ett økosystem for og potensielt gjøre en turistattraksjon/forskningsobjekt av den. Uten de store blir systemet satt i ubalanse.
Vi får håpe att det ikke kommer en helt i cowboyhatt med tykk lommebok en vakker dag og klarer og fange den. Når så store rovdyr finnes er det ett sunnhetstegn på det lokale stedet. De klarer nok og få målt den, selv på avstand med litt god teknologi. en trenger ikke dra målebåndet over den. Sist endret av Gobblin; 09-09-2008 kl 08:18. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
men gustav forsvant etter de prøvde og fange den men den kom tilbake 2 år etter på da.
de andre krokodillene ved siden av er samme type og de er full voksne men de er ikke like store da gustav er rundt 12 meter lang
|
|
|
#6 |
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
|
På NG sine hjemmesider (Gustave the Killer Crocodile - National Geographic Adventure Magazine ) Står det at han er 20 feet lang. Det skulle tilsi litt i overkant av 6 meter lang. Det står også at han veier ca ett tonn.
Guiness rekordbok sier at den største dille noensinne målt var 7 meter lang, men dette var en annen art (en saltvannsdille). |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
gustav er den største som er sett i afrika, men ja, du kan finne større, som f.eks. saltvannskrokodille, eller delta krokodille som også noen kaller den. De er generelt sett større, gjennomsnittlig, så å finne en på 6 meter i afrika, er mye større enn å finne en på 7 meter, som er ferskvannskrokodille. Men dog, begge er en imponerende størrelse for krokodiller, og viser at de klarer seg ekstremt godt. Vi får bare håpe at den menneskelige spredningen ikke øker, slik at vi tar fra krokodillene mer av dems naturlige habitat, slik at de blir utryddningstrua.
For selv om det er noen store skremmende dyr, er de også fantastisk flotte hentet dette fra wikipedia, men vet ikke hvor troverdig den største er, da den er over 50 år siden den "rekorden" var satt: Sitat:
Mvh Sharkie Sist endret av Sharkie; 09-09-2008 kl 16:48. Begrunnelse: la til mer |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
her kommer eg med en film av en liten tøffing YouTube - Moonwalk Bird mix Michael Jackson
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
humre humre...den fuglen der er morsom.. sett den før, men satan så kul den er. Skulle hatt en sånn skliene bortover gardinstanga tenker jeg.. Jeg ler godt
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|