| Filmsnutter Her kan du legge inn filmer om dyrene dine. Fôringer, parringer m.m. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Vi lever sørglig nok i en verden der penger teller mer enn alt annet, og dette er en av de forferdelige konsekvensene.
Mvh Robin
Who here has telekinesis? Raise my hand! Sist endret av _Nagash_; 06-06-2008 kl 05:22. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Har slettet 2 innlegg i denne tråden. Vel er dette mer enn forferdelig å se på, men jeg vil ikke se kommentarer hvor et helt land eller alle kinesere blir dømt!
Sorry,men jeg begynner å bli svært allergisk mot slike innlegg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
Dette var fælt, men det er nok ikke bare i kina dette forekommer.. hele asia, og da spesielt sørøst asia, der pengene ligger..
Men dette er noe vi i vesten har vært med på å skape, ikke bare ved å kjøpe asiatisk, og da kanskje spesiellt kinesisk urmedisin.. Men også som dere så på markedet, så var det en god del kroppsdeler, tenner, ører, poter etc, som kostet skjorta, men dette er noe vi i vesten hjelper til med å drive med, når man kjøper slikt uten å tenke seg om, når man er turister.. Så å legge all skylden på kina hver gang er teit, det blir som å si at alle fra midtøsten er terrorister etc. Dette er noe også vi i vesten må ta et tak i, både med å sjekke hvor ting vi kjøper er laget av, og å ikke gjøre den bransjen som den er
|
|
|
#5 |
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
|
Frogger: Fikk ikke sett de to innleggene du sletta, men forstår.
Sharkie: Håper ikke det var meg du mente legger skylden på Kina for dette. Det skrev jeg ingenting om. Jeg postet dette fordi det er noe jeg mener ALLE bør se. Håper også folk som ser det gjør seg en tanke eller to om hva som kan gjøres for å få en slutt på dette. Der stiller jeg meg bak det du sier om å være miljøbeviste turister. Det er en av mange gode måter alle som enkeltindivider kan bidra med å få en slutt det aktuelle. Post-tittelen var kanskje litt ledende, men ikke fordømmende syns jeg. Denne gangen var det jo primært Kina.....igjen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
mente ikke deg spesiellt jonas
skjønnte det var for å vise det til oss ![]() men det er en god del folk her inne som har sagt at kina har skylden i alt dette selv, å i tillegg, så framstilles de også dårlig når slikt dukker opp i media.. Men som sagt, så hadde nok mange av oss også gjort dumme ting om vi var så fattig som en god del folk i østen er..
|
|
|
#7 |
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
|
Jeg er helt enig med deg Sharkie. Det er selvfølgelig flere sider av saker som denne. Du trekker også frem et meget godt poeng i den siste setningen. Vi som bor i Norge er nok så heldige at vi nok aldri vil oppleve den type fattigdom, desperasjon og håpløshet som kanskje driver noen til slike handlinger. Det er alltid lett og sitte på den andre siden av jorden og bedømme.
Jeg tar det til meg! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Det er ingen tvil at edu vi ser på denne og mange andre tilsvarende filmer er forferdelig og jeg skjønner godt at man reagerer men innlegg av typen "hater alle kinesere","de burde vært skutt" osv Slike er jeg utrolig lei av og de hører ikke hjemme på reptilfreaks.
Ingen tvil om at mange land deriblandt de Asiatiske landene har et helt annet dyresyn enn vi har her i lille prektige Norge. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| igjen, kina, trist |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|