| Filmsnutter Her kan du legge inn filmer om dyrene dine. Fôringer, parringer m.m. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
|
Haha, holdt på å le meg i hel når jeg så denne filmen, vet ikke hvorfor, det så ut som en tegneseirefigur med kroppen dinglende etter... xD
Er det noen som vet hvor store de er og hvor fort de kan løpe http://youtube.com/watch?v=doszg8tH0zc
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
du kan da søke på latinske navnet
Chlamydosaurus kingii Normalt disse blir rundt 70-90cm. vet ikke hvor fort de springer, men sikkert fort nokk til at du skal skvette litt, når den kommer springende etter deg ;P er selv på leten etter en til neste år, syns de er så facinerende å kule. så om du finner noen som har egg på en sånn, må du si fra
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
her er da en liten video, av en liten krageagam springer, de går nokk så fort i svingenene
![]() YouTube - my frilled neck lizard runing
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
haha, synes de liksm er så "teite" jeg
hehe, men kule er de ihvertfall da!er disse noe å ha i fangen skap da?
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
flere som har disse i fangenskap, men denne arten har ikke kommet skikkelig til norge enda, så er ikke alt for mange som har den her til lands vertfall..
skal ikke være noe stress å ha en sånn i fangenskap, da kravene til en sånn ikke er så ulik en skjeggagam. men det er nokk ingen nybegynner øgle jeg skal vertfall ha meg en sånn til neste år!!
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
hehe, neei var ikke derfor jeg sa det, men sikkert mange andre andre som lurer på det, ikke vet jeg, men sa det vertfall
nå missforsto du litt her, hehe ![]() men nokk offtopic nå ;P
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2004
|
Sitat:
De blir større og krever også mer høyde i terra med mulighet for å kunne klatre opp trestammer etc. Men drittøff øgle, yes... nidhogg vill ha når han vinner i lotto og kjøper kjempevilla...
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
jaa vet de har mere krav enn en skjeggis
![]() så anbefalte mål for 2 krageagamer, å det var rundt 120x90x180cm ![]() men på lys å varme så har de nesten samme kravene, de spiser en del mere en skjeggis. å siden terrarie må være MYE større, så trenger de flere sol plasser, og mye klatre muligheter ![]() denne har blitt satt som favoritt Agam hoss meg vertfall har også lest at de har nesten samme tempramang som en skjeggis, så skulle ikke være no problem å få de like tam som en skjeggis heller ![]() så med en gang jeg ser noe som handler om krageagam, eller kommer over lese sroff, så leser jeg med jeg makter, fordi jeg vet jeg skal ha en sånn
|
![]() |
| Emner |
| krageagam |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Krageagam - Chlamydosaurus kingi | Kameleon1 | Agamer | 14 | 12-07-2008 16:55 |
| Chlamydosaurus kingi - Krageagam | Androctonus | Øglefakta | 0 | 10-11-2007 01:35 |