| Filmsnutter Her kan du legge inn filmer om dyrene dine. Fôringer, parringer m.m. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Sandnes
|
Film om hvor gøy det er for dyrene.
YouTube - A Far Cry from Nature - Part 1 YouTube - A Far Cry from Nature - Part 2 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Det er ganske jævlig egentlig.. Tanken slår meg flere ganger at det er spesielt at et dyr(mennesket) skal byttet andre dyr med hverandre..
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Tja, ta den filmen med en solid klype salt. Er ikke særlig mye fagkunnskap som ligger bak den produksjonen. Mye av det de sier er totalt bullshit mener jeg.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Ja, sant det cam, men f.eks. det med stress er vel ikke såå bullshit..(?)
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Var for dumt de filmene for min del.
Slik de viste det så tror jo folk at dyra bor i små bokser hele livet uten skikkelig varme osv. Det blir jo som å vise en hund i ei reisekasse og si at sånn holder hundefolk dyra sine. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Det med stress er nok til en viss grad sant. Men den dokumentaren fikk det også til å fremstille som at de som selger reptiler på messene overhode ikke ANER noenting om reptilhold.
Men dog, hva som var sant i den dokumentaren, var det med giftslangene. Det har vært flere selgere på Hamm som har solgt til hvilkensom helst alder. Et tyskt TV team gjorde en gang research på det, hvor de fikk ei lita jente på 10 år til å kjøpe giftslanger. Jeg håper de har fått litt strengere regler på det siden den dokumentaren var gjort. Hva jeg også reagerer på, er at de sier at mange av de dyrene som har blitt kjøpt her i dag, er på disse messene frem til de blir solgt, eller er døde. Døde? Altså, hva i alle dager? Jeg tror ikke helt de som har laget denne dokumentaren har tatt for seg noe FAKTA i det hele tatt, men kun plukket ting ut av luften og gått etter hva de tror. Hamm er jo møtestedet for flere FLINKE og erfarne oppdrettere, som vet nøyaktig hva de gjør, og jeg tror ikke et sekund på at de ville gjort dette hvis det skadet dyrene hverken psykisk eller fysisk!
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
JEg syns faktisk ikke den filmen var så ille. Den forteller egentlig hvordan saken er..
Det er ikke til å stikke under en stol at på en Messe så har man med dyrene for å vise dem frem, ingen av dyrene får tilfredstilt de kravene som de har på en fullgod måte. Slikt fører til stress og i værste fall sykdom. Det er heller ingen hemmelighet at mange kjøper seg et dyr uten å ha den kunnskapen som skal til for å gi dyret et godt liv. Noe som i de verste tilfellene ender med døde dyr. Det filmen bare nevner er at veldig mange av dyrene som blir solgt havner i gode hjem hos dyktige folk. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
En ting er at fortellerstemmen sier noe om stressnivået dyrene påføres av å være til display. Men, han tar sinnsykt hardt i når han f.eks forteller om smitte fra disse dyrene. Høres jo til tider ut som om reptilene bærer på patogener som vil føre til en pandemi ala svartedauden/pesten/lepra og det som verre er..
Enig med Cam på denne - dette er PETA hysteri i beste klasse! Tro aldri på hva en ekstremist forteller deg - de har en lei tendens å overdrive det de tror på, fordi de ikke evner å ta til seg informasjon som går mot deres egen overbevisning. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Ikke overraskende er det Clifford Warwick som kommenterer snuttene..
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" | Chibi | Fotoforum | 4 | 05-11-2008 18:28 |
| Grammostola porteri "Chilean Rose hair" | moniq | Tarantellfakta | 0 | 20-10-2008 09:58 |
| "Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana" | bendick2112 | Reisebrev | 12 | 24-04-2008 13:54 |
| Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" | NFredrik | Media | 32 | 06-04-2008 15:17 |
| Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 09-03-2008 10:18 |