|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Tromsø
Alder: 25
|
Fant en edderkopp i gangen hjemme.
Klarer ikke få et ordentli bilde av den siden jeg har rota bort laderen til kameraet mitt og bare har mobil'n. Lurer på hva slags type det er. Kan si så mye som at den ligner veldig på P. regalis i kroppsmønster. Skal lete etter laderen så jeg får lakt ut et ordentlig bilde av den.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Har sett i den tråden og flere før jeg la dette ut så jeg slapp og dobbeltposte ![]() Bilde her: ![]() Beklager dårlig kvalitet, men er tatt med mobilen for og gi en bedre forklaring på hva det er
14 Tella's 1 Ekte edderkopp Sist endret av xtidyx; 08-11-2008 kl 20:11. Begrunnelse: Lakt ut bilde |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Tror likevel at det er en Tegenaria. Jeg har en svart og en brun. Jeg vet ikke om de er samme art men jeg er ganske sikker på at det er i hvert fall samme slekt.
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Sted: Akershus...
Alder: 20
|
jeg synes dem er ganske like jeg
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
hmm. hva vet vel jeg xD
Tror bare jeg døper den Tegenaria inntil videre =) EDIT: etter en runde på google så fant jeg ut at den er prikk lik Tegenaria atrica
14 Tella's 1 Ekte edderkopp Sist endret av xtidyx; 08-11-2008 kl 20:25. Begrunnelse: Googlet litt |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Det er mest sannsynlig at det er en T. domestica. T. atrica har ikke sånne bånd på beina som den edderkoppen du har tatt bilde av:
Agelenidae
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Tatt med 8.1 megapixel dig kamera
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
|
har sett en sån før bodde under en stein og det bodde en i veggen oss pappa og detbor en i lyset i taket
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen som kanskje vet hvilken art denne edderkoppen tilhører?? | camilla1982 | Edderkoppdyr | 2 | 22-01-2010 23:04 |
| Skulle gjerne ha identifisert denne edderkoppen! | olauten | Ekte edderkopper | 16 | 29-09-2008 19:42 |
| Hva spiser edderkoppen? | Sebastian | Ekte edderkopper | 4 | 15-05-2008 15:38 |
| egg på gang | Piloten | Agamer | 0 | 15-04-2008 19:45 |
| Leo Gecko på gang | seigdama | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 12 | 25-01-2008 20:32 |