![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Lyngdal.
ca 1 time sør for Kr.Sand
Alder: 24
|
Når jeg begynte med denne hobbyen for noen uker siden, visste jeg ikke hva "Bønna" var.. Om han var en A. Francki eller A. Pissii.. Trodde vi fant ut at han var en A. Pissii, siden det er det som ligner mest. Men nå søkte jeg på Chilean Zebra Spider som det sto på boksen til Bønna i butikken.. Da får jeg opp en haug med A. Francki tråder og lignende... Jeg er rett og slett enda i tvil.. Siden Pissii og Francki skal ha to vidt forskjellige habitat er jo dette greit å vite.. Pissii liker det visst tørt.. Bønna har det tørt og ser ut til å like seg.. Den har spunnet noe spinn og skifta ham og greier.. Men jeg er enda i tvil på hva han er for noe.. Det er veldig lite info om denne edderkoppen...
Hjelp? Skal legge ut det bilde jeg hadde av ham sist.
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Sjekk denne linken for eksempel... Acanthogonatus pissii - Arachnoboards
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Tror jeg fant ut av d.. Ut i fra d jeg finner på nett, skal Francki ha hvite striper på frambena.. Bønna har ikke d.. A. Pissii, derimot skal være mørkere på ben og pedipalper, noe Bønna er.. Tror jeg må finne meg i at Bønna er en Pissii
Han er visst sjelden og greier.. Sjeldent importert.. Er jo litt spess Setter fortsatt pris på all info dere må ha om denne rakker'n
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Bare et lite tips som du sikkert har fått før. Bytt ut barken med torv eller jord blandet med sand (barken kan du evt bruke som pynt i enkelte deler av terraet), og den svampen trenger du ikke å ha i vannskålen, fungerer bare som en bakteriebombe og sirisser vil legge egg i den om de får sjangsen. Bønna kommer ikke til å drukne når skålen er såpass liten, om du er usikker på om det er for dypt, så kan du heller putte noen småstein nedi, så det blir "umulig" for den å falle nedi.
Uansett: gratulerer med en spennende eddis! Vet det ikke var akkurat det du tenkte deg, men du virker da fornøyd alikevel. Sikkert mange som misunner deg her inne nå.
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Hehe.. Det er ett gammelt bilde Hadde bare bark i 1 dag eller noe.. Nå har jeg 5 terra med Naturtorv og ingen svamper.. Varmematta ligger ikke under, men er montert ved siden av terrariet
|
|
|
#6 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Godt ting ordner deg. Er imponert over pågangsmotet ditt i denne sammenhengen. Uansett hvilken art det er, er den jo veldig fin i alle fall
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|